دستیار صوتی گوگل با فناوری دیپ‌ مایند، صدای طبیعی‌تری دارد

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
دستیار صوتی گوگل به کمک فناوری ویو‌نت شرکت دیپ‌مایند، صدای طبیعی‌ و مشابهی با انسان‌ها خواهد داشت.
تبلیغات

زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۴ استارتاپ هوش مصنوعی بریتانیایی دیپ‌مایند (DeepMind) را خریداری کرد، هیچ‌کس از برنامه‌‌های پشت پرده‌ی غول دنیای فناوری خبر نداشت. دیپ‌مایند به بخشی محرمانه از گوگل تبدیل شد که هیچ محصول نهایی مختص کاربران تولید نمی‌کرد. اما اکنون می‌توان به برنامه‌های گوگل و علت خرید دیپ‌مایند پی برد. 

دیپ‌مایند اکنون یکی از بخش‌های هلدینگ آلفابت است و به لطف فعالیت‌های گسترده‌ در زمینه‌ی هوش مصنوعی، دیگر برای عاشقان دنیای فناوری ناشناخته نیست. یکی از آخرین پروژه‌های این شرکت، ویو‌نت (WaveNet)‌ نام دارد که به وسیله‌ی شبکه‌ی عصبی عمیق، صدایی طبیعی‌تر برای گفتگوی مجازی تولید می‌کند. این پروژه در نهایت در دستیار صوتی گوگل با نام گوگل اسیستنت به کار گرفته شده است تا اکنون عملکرد طبیعی‌تر و مشابه با صدای انسان داشته باشد. برای درک بهتر عملکرد پروژه‌ی ویو‌نت در دستیار صوتی گوگل، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

پروژه‌ی ویونت یک سال پیش معرفی شد و از آن زمان تاکنون برای بهبود عملکرد گوگل اسیستنت، تحت بهبود‌های متعددی قرار گرفته است. در حال حاضر این فناوری تنها در زبان‌های انگلیسی و ژاپنی کاربرد دارد؛ اما در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از سایر زبان‌ها نیز به آن افزوده خواهد شد. هم‌چنین کاربران انگلیسی زبان می‌توانند از میان دو صدای متفاوت، نمونه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

در صورت علاقه به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه‌ی ویو‌نت، می‌توانید به صفحه‌ی آن مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات