گرندپری ژاپن 2017 با قهرمانی همیلتون و ناکامی مجدد فتل و فراری به پایان رسید

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ساعاتی پیش همیلتون موفق شد با قهرمانی در گرندپری ژاپن ۲۰۱۷، اختلاف خود با فتل را به ۵۹ امتیاز رسانده و گام بلندی برای قهرمانی فصل بردارد.
تبلیغات

کابوس‌های فراری پایان ندارد و روند مشکلات این تیم در نیم‌فصل دوم مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷ همچنان ادامه دارد. در حالی که با توجه به شرایط خاص پیست‌های نیم‌فصل دوم تقویم مسابقات، بسیاری از کارشناسان شانس فراری را بیش از مرسدس بنز می‌دانستند، اما شاهد روند متفاوتی بودیم. مشکلات و بدشانسی‌های فراری نه‌تنها منجر به افزایش فاصله‌ی فتل و همیلتون شد، بلکه رده‌ی دوم فتل نیز از سوی بوتاس به خطر افتاده و ردبول نیز در رده‌بندی تیمی فاصله‌ی امتیازی خود را بیش از پیش با فراری کاهش داده است. 

گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک

پس از عملکرد ضعیف فراری در پیست خانگی مونزا، این تیم سه گرندپری کابوس‌واری را پشت سر گذاشته است. در رویداد سنگاپور و پس از عملکرد عالی رایکونن و فتل در دور‌های زمان‌گیری، برخورد ابتدای راننده‌های فراری با وشتاپن (سه خودروی پیشتاز) منجر به خروج زودهنگام آن‌ها از مسابقه شد و همیلتون از رده‌ی چهارم به جایگاه اول رسید. در ادامه و در گرندپری مالزی، نقص فنی خودروی فتل مانع از حضور وی در دور‌های زمان‌گیری شده و او را در جایگاه ۲۰ استارت مسابقه قرار داد. این در حالی بود که کیمی رایکونن دیگر راننده‌ی فراری که جایگاه دوم استارت مسابقه را در اختیار داشت و بهترین شانس فراری و فتل برای فشار به همیلتون بود، حتی قادر به استارت مسابقه نشد و به دلیل نقص فنی مجبور به انصراف شد. 

گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک

مشکلات و نقص‌های فنی اسب‌های رقصان فراری در ژاپن نیز خود را نشان داد و سباستین فتل که در جایگاه دوم استارت مسابقه قرار داشت، به دلیل مشکل در بخش قوای محرکه‌ی خود مجبور به ترک رقابت در دور سوم شد. کارلوس ساینز نیز که برای آخرین بار در ترکیب تیم تورو روسو به میدان رفته بود و در گرندپری ایالات متحده جایگزین جولین پالمر در رنو خواهد شد، در همان ابتدای مسابقه و پیچ ۷ تعادل خود را از دست داد تا خداحافظی تلخی با تیم خود داشته باشد.

گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک
گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک

پس از خروج فتل از مسابقه، تمامی نگاه‌ها به وشتاپن و همیلتون بود؛ پیش از این نیز رقابت این دو راننده در گرندپری مالزی جذابیت زیادی به همراه داشت. با این حال باوجود تلاش‌های بسیار وشتاپن، همچنان توانایی خودروهای مرسدس بنز تفاوت محسوسی با ردبول داشته و راننده‌ی ۲۰ ساله‌ی فرمول یک موفق به کسب دومین قهرمانی پیاپی خود نشد. در انتهای مسابقه همیلتون طی چندین تماس رادیویی با مهندس خود، وجود لرزش را اعلام کرد که این موضوع منجر به کاهش سرعت وی شده بود. با این حال قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یک، موفق به حفظ جایگاه شد و ۶۱مین قهرمانی خود را جشن گرفت.

گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک

پس از همیلتون و وشتاپن، دنیل ریکیاردو دیگر راننده‌ی ردبول که روز آرامی را داشت در جایگاه سوم قرار گرفت. در طرف دیگر مسابقه، کیمی رایکونن و والتری بوتاس که هر دو به دلیل تعویض گیربکس با جریمه‌ی ۵ پله‌ای در جایگاه استارت روبرو شده‌ بودند، در رده‌ی چهارم و پنچم قرار گرفتند.

استبان اوکن و سرجیو پرز راننده‌های تیم فورس ایندیا جایگاه‌های ششم و هفتم را از آن خود کردند تا بار دیگر ثابت کنند پس از سه تیم مرسدس بنز، فراری و ردبول، فورس‌ایندیا سریع‌ترین خودروهای فرمول یک را در اختیار دارد. کوین مگنوسن، رومن گروژان و فیلیپه ماسا نیز در رده‌های هشتم تا دهم قرار گرفتند. 

گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک

تیم رنو نیز رویداد کابوس‌واری را پشت سر گذاشت و در حالی که هالکنبرگ عملکرد بسیاری خوبی را داشت، در دور‌های پایانی با مشکل در بال عقب خودرو مواجه شد و بدین ترتیب مجبور به خروج شد. 

در ادامه توجه شما را به رده‌بندی کلی رانندگان و تیم‌ها پس از ۱۶ مرحله از مسابقات فصل ۲۰۱۷ فرمول یک دعوت می‌کنیم. 

گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک
گرندپری ژاپن 2017 فرمول یک

مرحله بعدی مسابقات فرمول یک ۳۰ مهرماه در ایالات متحده برگزار می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات