درخواست پورشه از آئودی برای جبران خسارات دیزل‌گیت

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رسوایی دیزل‌گیت، در گروه فولکس‌واگن، مشکلات و اختلافاتی پدید آورده است، تا آنجا که پورشه از آئودی درخواست جبران خسارت ۲۳۵ میلیون دلاری دارد.
تبلیغات

 گروه فولکس‌واگن شامل شرکت‌هایی مثل فولکس‌واگن، آئودی و پورشه می‌شود، پس می‌توانیم در نظر بگیریم که هر سه شرکت خود را در قبال بروز رسوایی دیزل مقصر و شریک می‌دانند. اما ظاهرا مقامات پورشه از درگیر شدن در این مسئله راضی نیستند و از آئودی درخواست کرده‌اند تا برای حل این بحران، هزینه‌ها را متحمل شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه آلمانی بلد، گزارش می‌دهد که مقامات پورشه از شرکت آئودی درخواست کرده‌اند تا هزینه و خسارات ناشی از رسوایی آلایندگی دیزل را پوشش دهد. پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 دیزلی آئودی به منظور تقلب در ارزیابی‌های آلایندگی برنامه‌ریزی شده بود و روی ۸۰,۰۰۰ خودروی ایالات متحده از قبیل مدل‌های مختلف فولکس‌واگن، آئودی و پورشه مثل شاسی‌بلند کاین، نصب شد. از آنجا که آئودی این پیشرانه را توسعه داده است، طبق گزارش، پورشه برای جبران هزینه اعمال تغییرات و تعمیر خودروها، تسکین مشتریان و پوشش پرداختی وکلا این درخواست را مطرح کرده است.

پورشه کاین Porsche Cayenne

در ادامه گزارش، این هزینه‌ها ۲۰۰ میلیون یورو و طبق نرخ ارز مبادله‌ای در حدود ۲۳۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. زمانی که خبرنگار رویترز از یکی از سخنگویان پورشه درخواست پاسخگویی می‌کند، او می‌گوید که قرار نبوده است این مسائل به صورت عمومی مطرح شوند. یکی از مدیران آئودی هم از پاسخگویی امتناع کرده و سوالات مربوطه را به پورشه ارجاع داده است.

 اینکه مقامات آئودی در خواست پورشه و پرداخت خسارات را قبول کنند، مشخص نیست، ولی پورشه این امر را در قالب یک درخواست رسمی و نه تنظیم شکایت، مطرح کرده است. البته شاید اگر آئودی این امر را رد کند، پورشه دست به شکایت بزند و از طریق مراجع قضایی دادخواهی کند. خبرنگاران رسانه‌های مختلف، برای تأیید این گفته‌ها با شرکت پورشه تماس گرفته‌اند، ولی هنوز جوابی دریافت نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات