مرسدس‌بنز GLS نسخه گرند، رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این شاسی‌بلند فول سایز، دستخوش تغییراتی در آرایش فضای داخلی شده است و با بسته‌های الحاقی جدید بدنه و کابین عرضه می‌شود.
تبلیغات

از نظر بسیاری از افراد، ممکن است مرسدس GLS سالخورده به نظر برسد، به خصوص زمانی که به کنسول وسط و تعدد دکمه‌های این بخش توجه می‌کنند. مرسدس در راستای تزریق دو ویژگی سرزندگی و زرق و برق به یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های خود (GLS)، برای این شاسی‌بلند بزرگ تدابیری اندیشیده است. این تدابیر شامل بسته‌های الحاقی بدنه و فضای داخلی می‌شوند.

از فضای خارجی شروع کنیم. مرسدس GLS ویرایش گرند روی چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی سوار است که طراحی ۱۰ اسپُک و پرداخت مشکی بسیار درخشنده‌ای دارند. چندین رنگ مختلف برای بدنه در دسترس هستند و مرسدس برای ایجاد تمایز و اثبات اینکه این مدل GLS خاص و فراتر از حد معمول است، گلگیر‌های جلو را به نشان Grand Edition مزین کرده است. بسته الحاقی بدنه به قیمت مناسب ۲,۳۰۰ یورو در آلمان قابل سفارش است.

بیشتر تغییرات نسخه جدید در فضای داخلی اتفاق افتاده است، جایی که این شاسی‌بلند مجلل (ویرایش گرند)، رنگ پورسیلین قهوه‌ای اکسپرسو اختصاصی خود را دارد. صندلی‌های راحت خودرو توسط چرم نپا (Nappa) با دوخت الماسی منحصربه‌فرد احاطه شده‌اند در کنار آن پیوست‌های قهوه‌ای رنگ و چیزی که مرسدس آن را «طراحی لوله‌کشی بوداپست» نامیده، دیده می‌شود.

مرسدس بنز GLS Grand Edition

حتی چرم نپای بیشتری هم برای کاور قسمت بالای داشبورد استفاده شده است که این ویژگی با دریچه‌های باز کناری و چراغ‌های باریک (همه مختص ویرایش گرند) درهم آمیخته است. زیبایی کابین با کفپوش مخملی و پرداخت قهوه‌ای اکسپرسو به همراه روشنایی محیط، کامل‌تر می‌شود. قیمت بسته کابین ۵,۹۵۰ یورو تعیین شده است.

مشتریان می‌توانند مرسدس GLS ویرایش گرند را در نسخه‌های 350d و 400 شش سیلندر خریداری کنند یا از نسخه‌ قوی‌تر GLS 500 قدرت‌گرفته از پیشرانه V8، استفاده کنند. تمامی این موارد گزینه چهارچرخ محرک را به عنوان استاندارد در بر دارند. نسخه‌هایی که به پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 مجهز هستند، قدرت ۲۵۸ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند که در نتیجه‌ آن بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌شود. نسخه GLS 500 از پیشرانه ۴.۷ لیتری V8 توربو قدرت می‌گیرد. محصول این پیشرانه ۴۵۶ اسب‌بخاری، گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر است که از طریق سیستم انتقال قدرت نُه سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز GLS Grand Edition
مرسدس بنز GLS Grand Edition

کسانی که انتظار این خودرو را می‌کشند بدانند که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. البته این شاسی‌بلند توسط دوربین‌های جاسوسی هم شکار شده است و احتمالا یک گزینه هیبریدی نیز، خواهد داشت.

مرسدس بنز GLS Grand Edition
مرسدس بنز GLS Grand Edition
مرسدس بنز GLS Grand Edition
مرسدس بنز GLS Grand Edition
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات