تعیین خط فرمول یک ژاپن؛ باز هم برای همیلتون

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ساعاتی پیش، دور پیش‌نمایش جایزه بزرگ ژاپن برگزار شد تا باز هم رانندگان مرسدس بنز، بالاتر از دیگران قرار بگیرند.
تبلیغات

به نظر می‎‌رسد، لوئیز هملیتون برای قهرمانی در فرمول یک امسال؛ بی‌رقیب باشد. این موضوع با اول شدنِ او در تعیین خط سوزاکا ثابت شد و حالا باید منتظر عملکرد اسطوره‌ی مرسدس در مسابقه‌ی اصلی روز یک‌شنبه باشیم. لوئیز هملیتون، توانست با زمان یک دقیقه و ۲۷.۳۱۹ ثانیه، بهتر از دیگران ظاهر شود. والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی مرسدس هم، با اختلاف زمانی ۳۳۲ هزارم ثانیه پس از همیلتون، به جایگاه دوم رسید. از سویی دیگر، سباستین فتل، راننده‌ی اصلی تیم فراری که نزدیک‌ترین رقیب همیلتون محسوب می‌شود، با زمان یک دقیقه و ۲۷.۷۹۱ ثانیه، رده‌ی سوم را به خود اختصاص داد.

F1 Japan

از نکات جالب در تعین خط جایزه بزرگ سوزوکا، می‌توان به عملکرد خوب رانندگان تیم ردبول اشاره کرد. در این رقابت، دنیل ریکیاردو با زمان یک دقیقه و ۲۸.۳۰۶ ثانیه به خط چهارم رسید و مکس ورشتاپن، دیگر راننده‌ی تیم ردبول، با اختلاف ۲۸ هزارم ثانیه نسبت به هم‌تیمی خود، جایگاه ارزشمند پنجم را تصاحب کرد. کیمی رایکونن، راننده‌ی دوم تیم فراری هم؛ با زمان یک دقیقه و ۲۸.۴۹۸، به رتبه‌ی ششم رسید.

F1 Japan

این زمان‌گیری‌ها، تعیین‌کننده‌ی جایگاه رانندگان در رقابت اصلی نخواهد بود، چرا که جریمه‌های مختلفی برای بعضی شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. والتری بوتاس، به دلیل نیاز به تعویض گیربکس، پنج رده پنالتی دریافت کرد تا به جای خط دوم، از رده‌ی هفتم استارت بزند. با این شرایط، سباستین فتل، از خط دوم آغازگر مسابقه خواهد بود. این موضوع، برای کیمی رایکونن هم صادق خواهد بود تا به جایگاه یازدهم سقوط کند. جولین پالمر از تیم رنو، کارلوس ساینز از تیم تورو روسو و فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن هم به دلیل نیاز به تعویض پیشرانه، با پنالتی سنگین مواجه شده‌اند، تا به ترتیب از رده‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم، جایزه بزرگ سوزوکا را شروع کنند.

F1 Japan

سابقه‌ی ژاپن در دنیای موتوراسپرت، به سال‌های دور باز می‌گردد و حتی پیست نسبتا مدرن سوزوکا، از سال ۱۹۶۲ پذیرای رقابت‌های مختلف موتورسواری و اتومبیل‌رانی بوده است. این پیست، بیش از ۱۵۰ هزار نفر تماشاگر در خود جای می‌دهد و از سال ۱۹۸۷، میزبان مسابقات فرمول یک محسوب می‌شود. مالکیت سوزوکا، در اختیار شرکت خودروسازی هوندا است. مسیر هر دور، ۵.۸ کیلومتر برآورد می‌شود که دارای ۱۸ پیچ خواهد بود. فرمول یک سوزوکا، در ۵۳ دور برگزار می‌شود که مجموعا ۳۰۷.۴۷۱ کیلومتر است. لوئیز همیلتون، با زمانی که در سوزوکا به دست آورد، توانست رکورددار جدید این پیست باشد و بهتر از زمان‌گیری کیمی رایکونن در سال ۲۰۰۵ عمل کند. ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی در ادامه‌ی مطلب، قابل مشاهده است. 

در پایان تعیین خط جایزه بزرگ ژاپن، لوئیز همیلتون به خبرنگاران گفت:

با تلاش مهندسان و مکانیک‌ها، توانستم زمان خوبی در پیست کسب کنم. خودروی من بسیار عالی بود. از تمام فرصت‌هایی که داشتم برای رسیدن به جایگاه اول استفاده کردم و مطمئن بودم این مقام را به دست می‌آورم. والتری هم، بسیار عالی عمل کرد، هرچند که با جریمه مواجه شد اما فرصت دارد تا به رده‌ی بالاتری برسد. پیست سوزوکا از خط اول، متفاوت خواهد بود. ما به خوبی روی ماشین کار کرده‌ایم و می‌دانیم استارت از خط اول، لاستیک‌ها را مستهلک خواهد کرد. امیدوارم برای شروع از خط اول، آماده باشیم، چرا که فراری هم سریع خواهد بود. تلاش ما این است که فراری را پشت سر خود نگه داریم.
F1 Japan

سباستین فتل، راننده‌ی اصلی تیم فراری و مهم‌ترین رقیب لوئیز هملیتون در فرمول یک امسال؛ پس از زمان‌گیری سوزوکا گفت:

تعیین خط، بسیار خوب و منصفانه‌ بود. در مرحله‌ی نهائی، تمام تلاش خود را نشان دادم و بیش از حد معمول، ریسک کردم. هرچند که تلاش‌های من به جایی نرسید و از پیست خارج شدم، می‌دانستم والتری بوتاس پنالتی خواهد گرفت و از رده‌ی دوم، آغازگر مسابقه خواهم بود.

 در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی مهمترین لحظات در تعیین خط فرمول یک ژاپن و رده‌بندی نهایی رانندگان در خط استارت باشید. رقابت اصلی جایزه بزرگ سوزوکا، فردا یک‌شنبه ساعت ۸:۳۰ صبح از شبکه‌ی ورزش سیما، پخش خواهد شد.

F1 Japan
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات