گوپرو هیرو 6 در برابر هیرو 5؛ آیا زمان بروزرسانی رسیده است؟

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آیا با عرضه‌ی گوپرو هیرو ۶ بلک به بازار، زمان به‌روزرسانی و کنار گذاشتن گوپرو هیرو ۵ بلک برای کاربران دوربین‌های ورزشی رسیده است؟
تبلیغات

گوپرو (GoPro) به‌تازگی از نسل جدید دوربین‌های ورزشی و اکشن‌کم خود رونمایی کرده است. گوپرو هیرو ۶ بلک (Hero 6 Black) با بهبود‌های متعددی همراه شده است که می‌توان به امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار گستره‌ی دینامیکی بهتر اشاره کرد. پردازنده‌ی سفارشی‌سازی شده‌ی GP1، همچنین هیرو ۶ بلک را قادر می‌سازد به فیلم‌برداری صحنه آهسته با رزولوشن 1080p و نرخ فوق‌العاده ۲۴۰ فریم بر ثانیه بپردازد.

اما آیا بهبود‌های هیرو ۶ به حدی هستند که کاربران هیرو ۵ را به به‌روزرسانی و خرید نسل جدید اکشن‌کم گوپرو ترغیب کند؟ در ادامه شما را به تماشای ویدیوی ۱۳ دقیقه‌ای مقایسه گوپرو هیرو ۶ و ۵ دعوت می‌کنیم.

همان‌طور که مشاهده کردید، در آزمایش اول که به حذف لرزش‌ها مربوط بود، هیرو ۶ عملکرد بهتری نسبت به نسل گذشته‌ی خود داشت و موفق به ثبت ویدیو‌هایی بدون لرزش شد؛ این در حالی است که هیرو ۵ در شرایط مشابه لرزش‌های اندکی را ثبت می‌کند.

البته باید در نظر داشته باشید که لرزش‌گیر هیرو ۵ تنها در رزولوشن 2.7K عمل می‌کند و ۱۰ درصد برش تصویر را به همراه دارد. این در حالی است که هیرو ۶ قادر به حذف لرزش‌ها در رزولوشن 4K‌ (تنها در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه) بوده و تنها ۵ درصد برش تصویر را برای این قابلیت نیاز دارد.

در بخش دقت رنگ‌ها هیرو ۶ و ۵ تفاوت‌های زیادی در ویدیوی بررسی از خود نشان دادند که احتمالا به الگوریتم‌های متفاوت تراز سفیدی باز می‌گردد. در بخش گستره‌ی دینامیکی نیز اکشن‌کم جدید گوپرو بهبود‌های محسوسی را به همراه دارد؛ این موضوع از اهمیت زیادی برای کاربران و ورزشکاران برخوردار است.

در حالی که میزان نوردهی خودکار هیرو ۵ عملکرد بسیار خوبی دارد، گوپرو هیرو ۶ در این بخش نیز بهبود‌های محسوسی را تجربه کرده است. یکی از مشکلات دوربین جدید گوپرو، ناتوانایی ثبت دقیق رنگ‌ها در شرایط نوری زیاد و لبه‌ی اجسام است. البته پیش‌‌تر این دسته از مشکلات در هیرو ۵ نیز وجود داشتند که با به‌روزرسانی نرم‌افزاری تا حد زیادی بهبود می‌یابند. 

یکی از قابلیت‌های جدید هیرو ۶، توانایی ثبت ویدیو‌های صحنه آهسته در رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه است. با این حال در بررسی انجام شده، کیفیت ویدیو‌های ضبط شده در این حالت کیفیت مطلوبی نداشته و شاهد شکست بسیاری در لبه‌ی اشیا هستیم. در طرف مقابل این دوربین ورزشی اکنون توانایی حذف لرزش‌ها در ویدیو‌ی صحنه آهسته 1080p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد که پیشرفت قابل توجهی است.

کاربران گوپرو اکنون می‌توانند به واسطه‌ی اپلیکیشن QuickStories، از ویدیو‌های خود به‌صورت خودکار و به واسطه‌ی هوش مصنوعی آن، کلیپی مونتاژ‌ کنند. 

مشخصات

GoPro Hero 6

GoPro Hero 5

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری

۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

رزولوشن تصویربرداری

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

ویدیو صحنه آهسته

1080p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه

1080p با نرخ ۱۲۰ و 720p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه

لرزشگیر

الکترونیکی

الکترونیکی

میکروفن

استریو با قابلیت حذف نویز باد

استریو با قابلیت حذف نویز باد

ضدآب

تا عمق ۹.۲ متری

تا عمق ۹.۲ متری

اتصالات بی‌سیم

بلوتوث، وای‌فای

بلوتوث، وای‌فای

قابلیت‌های افزوده

HDR، عکاسی حین فیلمبرداری، تایم‌لپس کنترل با دستورات صوتی

HDR، عکاسی حین فیلمبرداری، تایم‌لپس کنترل با دستورات صوتی

نظر شما در رابطه با عملکرد گوپرو هیرو ۶ در برابر هیرو ۵ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات