جنرال موتورز ناوگان مدل‌های خودران را گسترش می‌دهد

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروساز آمریکایی، صد خودروی خودران برای ورود به ایالت کالیفرنیا ثبت کرده است.
تبلیغات

وقتی که صحبت از توسعه فناوری خودروهای خودران می‌شود، شاید غول‌های فناوری مثل گوگل و اوبر بیشترین توجه را به خود جلب کنند، ولی آن‌ها تنها شرکت‌های فعال نیستند. تقریبا تمامی خودروسازان کهنه‌کار، زیرمجموعه‌های تولید خودروی خودران اختصاصی خود را دارند و برای آوردن این فناوری به بازار، سرمایه‌گذاری هنگفتی صورت داده‌اند. در حقیقت، جنرال موتورز در این راه و رشته به قدری موفقیت کسب کرده است که ناوگان آزمایشی خودروهای خودران خود را در کالیفرنیا از دوبرابر هم بیشتر کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، جنرال موتورز تعداد وسایل نقلیه‌ی خودران آزمایشی خود را از ۳۰ یا ۴۰ واحد به ۱۰۰ خودرو گسترش داده است. این شرکت در حال حاضر در حال ارزیابی خودروهای خودران خود در خیابان‌های شلوغ سان فرانسیسکو است، چراکه باور دارد با این امر فرایند توسعه سریع‌تر می‌شود. در حالی که مسلما احتمال بروز خطا و تصادف در خیابان‌های شلوغ بیشتر از خیابان‌های آرام و خلوت حومه‌ی شهر است، کارشناسان جنرال موتورز مدعی شده‌اند که ناوگان وسیع‌ آن‌ها در بروز تصادف نقشی نداشته‌اند. طبق گزارش، پنج خودرو و یک دوچرخه‌سوار ماه گذشته به خودروهای آزمایشی این شرکت اصابت کرده‌اند که خوشبختانه هیچ‌کس صدمه‌ای ندیده و هیچ یک از تصادفات خسارت جدی‌ای حاصل نکرده است.

ناوگان خودروهای خودران جنرال موتورز

خودروهای خودران آزمایشی جنرال موتورز در سیزده تصادف امسال درگیر بوده‌اند، اما ربکا مارک، سخنگوی جنرال موتورز کروز به خبرنگاران خبرگزاری رویترز در این خصوص گفته است:

تمامی تصادفات امسال ما در اثر برخورد سایر خودروها به خودروهای این شرکت رقم خورده است.

اکثر تصادفات جایی اتفاق افتاده است که خودروهای خودران برای جلوگیری از بروز حادثه هنگام نزدیک شدن به چهار‌راه‌ها سرعت خود را کم کرده یا متوقف شده‌اند، در همین حالت خودروهای دیگر از پشت به آن‌ها برخورد کرده‌اند. راننده‌ای که در اثر کار با تلفن همراه دچار حواس‌پرتی شده بود به یک خودروی خودران شورولت بولت که پشت چراغ قرمز متوقف شده بوده اصابت کرده است. اما جالب‌ترین برخورد زمانی صورت گرفته است که یک راکب دوچرخه (فاقد حال‌ مساعد) در خیابان و در جهت اشتباه مشغول سواری بوده است، راننده خودروی خودران ترمز می‌گیرد و متوقف می‌شود، اما دوچرخه‌سوار به سپر خودرو برخورد کرده و زمین می‌خورد.

ناوگان خودروهای خودران جنرال موتورز

کسانی که در سان‌فرانسیسکو زندگی می‌کنند باید در انتظار مشاهده تعداد بیشتری از خودروهای خودران شرکت‌ جنرال موتورز باشند. ظاهرا این خودروها آزمون خود را با موفقیت پشت‌ سرگذاشته‌اند و تنها عاملی که باید در مسائل ایمنی نگران آن بود، عامل انسانی است. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات