مایکروسافت ۱۸ مهر به پشتیبانی از آفیس 2007 خاتمه می‌دهد

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌ها از هفته‌ی آینده به‌طور رسمی آفیس ۲۰۰۷ را بازنشسته می‌کنند و دیگر از آن پشتیبانی نخواهند کرد.
تبلیغات

بی‌شک آفیس ۲۰۰۷ یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نسخه‌های بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس است که هنوز خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. اما از هفته‌ی آینده این کاربران باید به فکر ارتقا‌ء بسته‌ی آفیس به نسخه‌های جدیدتر باشند.

مایکروسافت تا چند روز آینده پشتیبانی از آفیس ۲۰۰۷ را قطع خواهد کرد و دیگر امکان بهره‌گیری از پشتیبانی فنی برای رفع مشکلات، باگ‌ها و مشکلات امنیتی وجود نخواهد داشت و ردموندی‌ها نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند.

علاوه بر این مایکروسافت توضیح داده است که از روز سوم آبان نیز امکان دسترسی اوت‌لوک ۲۰۰۷ به صندوق آفیس ۳۶۵ وجود نخواهد داشت و در نتیجه امکان ارسال و دریافت ایمیل از این تاریخ به بعد روی اوت‌لوک ۲۰۰۷ قطع خواهد شد.

ردموندی‌ها گفته‌اند:

آفیس ۲۰۰۷، مانند دیگر محصولات مایکروسافت دارای چرخه‌ی پشتیبانی مشخصی بود که طی آن امکانات جدیدی ارائه شد، باگ‌ها برطرف و به مشکلات امنیتی رسیدگی شد. این مدت پشتیبانی از زمان انتشار این بسته‌ی نرم‌افزاری ۱۰ سال بوده است که با پایان عمر این محصول، به پایان زمان پشتیبانی از آن می‌رسیم.

اما این غول نرم‌افزاری به کاربرانی که هنوز از آفیس ۲۰۰۷ استفاده می‌کنند پیشنهاد داده است تا سراغ آفیس ۳۶۵ پرو پلاس، آفیس ۲۰۱۶  یا دیگر نسخه‌های این بسته‌ی نرم‌افزاری بروند.

به‌عنوان مثال آفیس ۲۰۱۳ هنوز به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت می‌کند، اما ردموندی‌ها به کاربران خود توصیه می‌کنند که از نسخه‌های جدید بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس استفاده کنند؛ چرا که پشتیبانی بیشتری شامل حال آن‌ها خواهد شد. طبیعی است که متخصصان مایکروسافت آفیس ۳۶۵ را بهترین گزینه‌ بدانند؛ چون سرویسی است که همیشه بدون نیاز به پشتیبانی به آخرین نسخه به‌روز می‌شود و بسته‌های امنیتی را دریافت می‌کند.

مایکروسافت اعلام کرده است:

برخلاف آفیس ۲۰۰۷، آفیس ۳۶۵ پرو پلاس یک سرویس مبتنی بر کاربر است که به شما اجازه می‌دهد روی پنج سیستم کامپیوتری مجهز به ویندوز یا مک و روی دستگاه‌های موبایل خود به بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس دسترسی داشته باشید. ازآنجایی‌که آفیس ۳۶۵ پرو پلاس به‌عنوان یک سرویس ارائه می‌شود، تفاوت‌هایی در نحوه‌ی استقرار، وارد کردن لایسنس و فعال‌سازی آن وجود دارد.

روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) فقط زمان انتشار آخرین به‌روزرسانی آفیس ۲۰۰۷ نیست و آپدیت ماهیانه ویندوز 10 نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات