لنوو نسخه ویژه ۲۵‌مین سالگرد لپ تاپ‌های سری تینک پد را معرفی کرد

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لنوو به‌ مناسبت بیست‌ و پنجمین سالگرد عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های برند تینک‌پد، نسخه‌ی ویژه از این لپ‌تاپ را با طراحی کلاسیک معرفی کرد.
تبلیغات

۵ اکتبر امسال، مصادف با بیست‌ و پنجمین سالگرد شکل‌گیری برند تینک‌پد است؛ بنابراین لنوو برای بزرگداشت این روز خاص، نسخه‌ای ویژه از لپ‌تاپ ThinkPad T470 را رونمایی کرد. اگرچه لپ‌تاپ ویژه‌ی ThinkPad Anniversary Edition 25 از همان مشخصات فنی مدرن مدل T470 بهره می‌برد، لنوو همان ظاهر کلاسیک و خاطره‌انگیز ThinkPad 700C را برای آن در نظر گرفته است؛ لپ‌تاپی که ۲۵ سال پیش توسط ریچارد سَپِر طراحی و در لابراتوار یاماتو ژاپن مهندسی شد.

لنوو تینک پد

تصاویر لپ‌تاپ رترو تینک‌پد برای نخستین‌بار اواخر شهریور امسال فاش شد؛ اما اکنون مشخصات فنی آن نیز به‌صورت رسمی منتشر شده است:

مشخصات فنی لپ‌تاپ ۲۵مین سالگرد تینک‌پد

ابعاد نمایشگر

۱۴ اینچ لمسی

رزولوشن نمایشگر

۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل

نسبت تصویر

۱۶:۱۰

پردازنده

اینتل Core i7-7500U

پردازنده‌ی گرافیکی

انویدیا 940MX

حافظه‌ی رم

۱۶ گیگابایت DDR4

۲۱۳۳ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۵۱۲ گیگابایت 

Samsung NVMe PCI Express 3.0 SSD

اتصالات

Intel Dual-Band Wireless AC 8265 (up to 867Mbps)

Bluetooth 4.1

پورت‌ها

یک پورت گیگابیت اترنت، ۳ پورت USB 3.1 Gen1 نوع A

یک پورت تاندربولت ۳ نوع C، یک پورت HDMI، یک کارت‌ریدر SD

قابلیت‌های صوتی

دو اسپیکر Dolby Advanced Audio

دوربین

وب‌کم اچ‌دی با میکروفون دوگانه

باتری

۲۴ وات‌ساعت با شارژدهی ۱۸ ساعته

ابعاد

۲۰.۱×۲۳۲.۴×۳۳۶.۶ میلی‌متر

وزن

۱.۵۸ کیلوگرم

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ پرو

قیمت پایه

۱۸۹۹ دلار

همان‌طور که از جدول مشخصات برمی‌آید، نسخه‌ی ویژه‌ی تینک‌پد به‌ هیچ‌وجه از لحاظ توان سخت‌افزاری، لپ‌تاپی کلاسیک محسوب نمی‌شود. در عوض طراحی ظاهری این لپ‌تاپ، حال‌وهوای گذشته را به خود گرفته است؛ به‌عنوان مثال می‌توان به چندین چراغ LED، کیبورد هفت ردیفی با نور پس‌زمینه، کلید‌های کنترل حجم صدای اختصاصی، لوگوی رنگی و کلید اینتر به رنگ آبی اشاره کرد؛ البته باید خاطرنشان کنیم تینک‌پد جدید مانند مدل ابتدایی 700C ضخیم و زمخت نیست.

طبق اعلام لنوو، طراحی لپ‌تاپ خاطره‌انگیز 700C از جعبه‌های بنتوی ژاپنی الهام گرفته شده بود؛ اما طبق استانداردهای امروزی با وزن ۲.۷ کیلوگرمی خود بسیار سنگین و زمخت محسوب می‌شود. از مشخصات سخت‌افزاری مدل ابتدایی تینک‌پد می‌توان به پردازنده ۳۸۶ اینتل با فرکانس ۲۵ مگاهرتز، ۴ تا ۱۶ مگابایت رم، حافظه‌ی ذخیره‌سازی حدودی ۸۰ مگابایتی، نمایشگر ۹.۵ اینچی LCD با رزولوشن ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و درایو ۳.۵ اینچی اشاره کرد. این لپ‌تاپ با یکی از دو سیستم‌عامل MS-DOS 5.0 و ویندوز ۳.۱ قابل سفارش بود.

لنوو تینک پد

آی‌بی‌ام نسخه‌ی ابتدایی تینک‌پد را پیش از واگذار کردن کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی خود به لنوو در سال ۲۰۰۵، روانه‌ی بازار کرده بود. این لپ‌تاپ در سال ۱۹۹۲ با برچسب قیمتی ۲۳۷۵ دلار به فروش می‌رفت که با در نظر گرفتن تورم، معادل ۴۱۵۶ دلار در سال ۲۰۱۷ است؛ اما لنوو نسخه‌ی سالگرد لپ‌تاپ ThinkPad T470 را با برچسب قیمتی ۱۸۹۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. آی‌بی‌ام و لنوو در مجموع حدود ۱۳۰ میلیون واحد از لپ‌تاپ‌های برند تینک‌پد را از زمان آغاز عرضه‌ی آن در دهه‌ی ۹۰ میلادی به فروش رسانده‌اند.

با وجود حال‌وهوای کلاسیک لپ‌تاپ نسخه‌ی سالگرد تینک‌پد، این لپ‌تاپ هر آنچه برای پردازش‌های مدرن نیاز دارید، در بطن خود دارد؛ پردازنده‌ی نسل هفتمی سری Core i اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی مجزا برای استفاده‌ی ساده‌تر از اپلیکیشن‌های سنگین و حافظه‌ی SSD پرسرعت از جمله‌ی مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ محسوب می‌شود. لنوو برای نسخه‌ی ویژه‌ی تینک‌پد یک پورت تاندربولت ۳ با نرخ انتقال داده‌ی ۴۰ گیگابیت‌ بر ثانیه نیز جهت اتصال ابزارهای جانبی مانند نمایشگر و حافظه‌ی ذخیره‌سازی اکسترنال در نظر گرفته است. البته دیگر خبری از درایو ۳.۵ اینچی نیست؛ اما چینی‌ها حسگر اثر انگشتی در سمت راست کیبورد تعبیه کرده‌اند.

لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
لنوو تینک پد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات