اولین خودروی فرمول E آئودی، رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی در آستانه فصل ۲۰۱۷/۱۸،‌ اولین خودروی فرمول E مجهز به پیشرانه این شرکت را با نام -e-tron معرفی کرد.
تبلیغات

خودروساز آلمانی با خودرویی جدید که نام آن قبلا برای خودروهای LMP1 هم استفاده میشد، رقابتهای فصل ۲۰۱۷/۱۸ رقابتهای فرمول E را آغاز میکند. آئودی e-tron FE04 از جعبهدنده تکسرعته به‌عنوان بخشی از «پیشرانه کاملا جدید» (به گفته ریاست موتوراسپرت آئودی، دیتر گاس) استفاده میکند.

آئودی e-tron FE04

قهرمان سه دوره رقابتهای ۲۴ ساعتهی لمانز، آلن مکنیش که به مدت یک فصل و به‌عنوان مشاور ویژه در کنار تیم بوده است، این بار هم در کنار تیم آئودی اسپرت ABT شفلر، فعالیت میکند. اتومبیل جدید به لحاظ ظاهری هم تفاوتهایی دارد. رنگ بدنه e-tron FE04 با رنگهای بهکاررفته در فصل اخیر (قرمز، زرد و سبز) متفاوت است. این بار برای خودرو رنگ سفید و کمی هم سبز به‌عنوان پایه و در کنار آن رنگ مشکی استفاده شده است. در این فصل هم مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای فرمول E، لوکاس دی گراسی (که خودرو را در زمان معرفی رسمی روی صحنه آورد) با شماره ۱ ظاهر میشود.

آئودی e-tron FE04

خودروی او به لوگوی چهار حلقه آئودی در بالای بال پشتی مشکی و حلقه رول سفید، آراسته‌ شده است. اتومبیل راننده دیگر تیم یعنی دانیل آبت با دماغه، حلقه رول و بال پشتی قرمزرنگ از اتومبیل راننده اصلی متمایز میشود. عضو هیئت مدیره بخش توسعه فناوری آئودی؛ پیتر مرتنز، تأکید میکند که آئودی اولین شرکت خودروسازی آلمانیاست که در این رقابتها شرکت میکند و پس از آن رقبایی چون بیامو (در فصل ۲۰۱۸/۱۹) و مرسدسبنز (در فصل ۲۰۱۹/۲۰) وارد میشوند

به گفته او، نام e-tron که از سال ۲۰۱۲ به خودروهای R18 LMP1 تعلق گرفته است، برای اشاره به خانوادهی خودروهای برقی و هیبریدی جادهای آئودی خواهد بود.

آئودی e-tron FE04

دیتر گاس اضافه میکند:

ما به کمک همکار فنی خود، شفلر، پیشرانه‌ و قوای ‌محرکه‌ای کاملا جدید توسعه داده‌ایم. شما می‌توانید خیلی سریع با دقت در مسکن کربن صفر (راندمان انرژی بالا) به این موضوع پی ببرید. صدای خودرو هم با قبل متفاوت است؛ چراکه ما در طراحی آن مسیر‌های جدیدی را در دنیای فناوری پیموده‌ و از روش‌های جدیدی استفاده کرده‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات