راه‌ حل هیوندای برای جلوگیری از جا گذاشتن کودک در خودرو

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای به‌تازگی سیستم تشخیص موجودات زنده در خودرو را تکمیل کرده است. این فناوری می‌تواند نقش مهمی در افزایش ایمنی کودکان داشته باشد.
تبلیغات

گاهی اوقات، شرکت‌های خودروسازی، ایده‌های بسیار عجیبی برای  یک خودرو استفاده می‌کنند؛ اما اگر اطلاعات بیشتری در مورد دلیل ایجاد چنین ویژگی‌هایی کسب کنیم، موضوع روشن‌تر می‌شود. متخصصان شرکت خودروسازی هیوندای به‌منظور یادآوری به راننده جهت جا نگذاشتن سرنشین ردیف عقب خودرو، سیستم هشدار سرنشین عقب (Rear Occupant Alert) را طراحی کرده‌اند. مسلماً هدف این سیستم یادآوریِ بودن نوزاد یا کودک در صندلی‌های عقب است.

هیوندای

روش کار این سیستم بسیار ساده است؛ در بخش عقب خودرو، یک حسگر فراصوت نصب شده که قابلیت تشخیص حرکت اشیاء را دارد. در صورت پارک و قفل کردن درب‌های خودرو، حسگر فعال می‌شود. اگر در ردیف عقب حرکتی شناسایی شود، بوق و فلاشرهای خودرو فعال می‌شوند. همچنین این سیستم، از طریق سرویس بلو لینک (Blue Link) هیوندای، یک پیام به تلفن همراه هوشمند راننده می‌فرستد.

علاوه بر این، در هر زمانی که خودرو خاموش و درب‌ها باز می‌شود، یک پیام در پنل فرمان، چک کردن صندلی عقب را به راننده یادآوری می‌کند. چندین شرکت خودروسازی مختلف، از سیستم‌های مشابهی برای رفع این مشکل استفاده کرده‌اند.

Hyundai alert

قصد نصیحت به افرادی که نوزاد یا کودک را در صندلی عقب فراموش می‌کنند نداریم. به‌هرحال، همیشه امکان اتفاق افتادن شرایط غیر منتظره وجود دارد. بر اساس گزارش مدیران هیوندای، به دلیل چنین حوادثی در سال ۲۰۱۷، تعداد ۳۸ کودک بر اثر گرمازدگی جان باخته‌اند. این تعداد واقعا زیاد است و اهمیت سیستم ایمنی با سادگی عملکرد هیوندای را بیش از پیش می‌کند. البته وجود حیوانات خانگی نیز می‌تواند این سیستم را فعال کند؛ یادآور می‌شویم که طبق قوانین بین‌المللی، حیوانات را هم نباید در خودرو تنها گذاشت.

این سیستم در خودروهای مدل ۲۰۱۹ کار گذاشته می‌شود و امیدواریم روزبه‌روز به فناوری‌های ایمنی در خودروها، افزوده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات