گوگل شخصیت‌های سینمایی را به استیکرهای واقعیت افزوده تبدیل می‌کند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در رویداد اختصاصی امشب خود علاوه بر رونمایی از پیکسل‌های جدید، قابلیت‌های هیجان‌انگیز دیگری از جمله استیکرهای واقعیت افزوده را نیز معرفی کرد.
تبلیغات

 گوگل در جریان رویداد امشب خود اعلام کرد که قابلیت استیکرهای واقعیت افزوده (AR Stickers) شامل مجموعه‌هایی رسمی بر اساس سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) و جنگ ستارگان (Star Wars) را به همراه مجموعه‌های دیگری به پیکسل‌های جدید خواهد افزود. برطبق اعلام این شرکت، دوربین‌ پیکسل‌های نسل دوم به صورت اختصاصی برای نمایش محتوای واقعیت افزوده با کیفیت بالا بهینه و تنظیم شده‌اند. گوگل این قابلیت را با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف واقعیت افزوده در رویداد امشب نمایش داد. یکی از اپلیکیشن‌ها به شما امکان تماشای لیگ افسانه‌ها (League of Legends) را در واقعیت افزوده می‌دهد و دیگری امکان بازی با لگو‌ها را در واقعیت افزوده فراهم می‌کند.

در استیکرهای واقعیت افزوده، استیکرهای شخصیت‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند. برای مثال، اگر شما الون، دختر مرموز سریال چیزهای عجیب را به همراه دشمنش یعنی دیموگورگن در یک صحنه قرار دهید، او به سرعت آن هیولا را مغلوب می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر تماشای این صحنه‌های کوچک در زمان واقعی، آن‌ها را ضبط کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هسته‌ی واقعیت افزوده‌ی گوگل (ARCore) که یک بسته نرم‌افزاری همانند کیت واقعیت افزوده‌ی اپل است در اواخر ماه آگوست معرفی شد. این پلتفرم نرم‌افزاری به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ی خود را به نحو ساده‌تری برای سیستم‌عامل توسعه دهند. در حال حاضر، یک نسخه‌ی پیش‌نمایش از آن برای پیکسل گوگل و گلکسی اس ۸ و ۸ پلاس سامسونگ موجود است؛ اما گوگل قصد دارد در آینده امکان پشتیبانی از ۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی را فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات