ایمن‌ترین خودروهای کامپکت در سال ۲۰۱۷

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
در کلاس کامپکت، خودروهای محبوب زیادی وجود دارد که ایمنی آن‌ها، مورد بسیار مهمی است. در این مقاله ایمن‌ترین خودروهای کلاس کوچک در سال ۲۰۱۷ را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

امروزه، فقط خودروهایی که در تست تصادف نمره‌ی خوب می‌گیرند، ایمن‌ترین خودروهای بازار نیستند؛ با وجود فناوری‌های جلوگیری از تصادف، ایمن‌ترین خودروها، باید این فناوری را هم داشته باشند. این ویژگی مهم ایمنی، هنگام  نزدیک شدن با سرعت زیاد به یک خودرو یا مانع، به راننده هشدار می‌دهد، و در صورت واکنش نشان ندادن به موقع راننده، بطور خودکار ترمزها را فعال می‌کند که از تصادف جلوگیری می‌کند، یا حداقل خودرو، کمترین آسیب ممکن را متحمل می‌شود. این سیستم در برخی خودروها، قابلیت شناسایی دوچرخه سوار یا عابر پیاده را هم دارد.با اینکه روز به روز اهمیت این سیستم بیشتر مشخص می‌شود و شرکت‌های بیشتری این فناوری را بر روی محصولات به‌کار می‌گیرند، هنوز هم، تمام خودروها به این ویژگی ایمنی، مجهز نیستند. علاوه بر این، تمام سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار نیز به خوبی عمل نمی‌کنند.

همانند مقاله‌ای که چندی پیش در زومیت منتشر شد و به معرفی ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کامپکت سال ۲۰۱۷ پرداختیم، در این مطلب نیز به داده‌های موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) مراجعه، و ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۷، در کلاس خودروهای کوچک را بررسی کردیم.

آزمایش تصادف موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا شامل پنج بخش: استحکامِ جلو، پهلو و سقف خودرو، عملکرد جلوگیری از تصادف روبرو و تست شبیه‌سازی برخورد با موانع کوچک مانند درخت یا تیر چراغ برق بوده که به تازگی به این مجموعه تست اضافه شده است. تمام ۱۳ خودروی معرفی شده در این لیست، بهترین نمره‌ را از IIHS گرفته‌اند. آزمایش سیستم جلوگیری از تصادف این خودروها، در قالب دو سیستم مجزا، در سرعت‌های ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت، انجام شده است.

از آنجایی که، فقط تعداد کمی از خودروهای بازار، سیستم ترمز اضطراری را به‌صورت استاندارد دارند و معمولا این سیستم فقط در مدل‌های ویژه، تولید محدود و یا پکیج‌های آپشن موجود است، بنابراین در ادامه، در دسترس بودن این آپشن و قیمت تمام شده‌ی آن را برای هر خودرو ذکر می‌کنیم.

شورولت بولت

۱- شورولت بولت

ایمن‌ترین خودروی کلاس کوچک سال ۲۰۱۷، خودروی برقی شورولت با ظرفیت طی کردن مسافت بالا با یکبار شارژ است. سیستم ترمز اضطراری خودکار به‌صورت آپشن، در پکیج درایور کانفیدنس ۲ (Driver Confidence) در گران‌ترین مدل از شورولت بولت (Bolt) موجود است؛ قیمت این خودروی برقی شورولت با همراه این آپشن، ۴۲ هزار و ۷۶۰ دلار است.

شورولت وُلت

۲- شورولت وُلت

دیگر خودروی برقی شورولت نیز، سیستم ترمز اضطراری خودکار را در پکیج آپشن داریور کانفیدنس ۲ و در گران‌ترین مدل خود، با قیمت ۳۹ هزار و ۳۴۵ دلار، دریافت می‌کند.

هوندا سیویک

۳- هوندا سیویک

تمام مدل‌های سدان، هاچ‌بک و کوپه‌ی سیویک دوست داشتنی در قالب پکیج آپشن هوندا سنسینگ (Honda Sensing)، سیستم ترمز اضطراری خودکار را دریافت می‌کنند. این سیستم به‌صورت استاندارد در نسخه‌ها‌ی تورینگِ تمام مدل‌های سیویک، در دسترس است؛ قیمت تمام شده‌ی سیویک به همراه آپشن هوندا سنسینگ، ۲۱ هزار و ۴۱۵ دلار است.

هیوندای الانترا

۴- هیوندای الانترا

تمام مدل‌های لیمیتِد (Limited) تولیدی هیوندای الانترا که پس از اسفند سال ۱۳۹۴ عرضه شده‌اند، سیستم ترمز اضطراری خودکار را در قالب پکیج آپشن آلتیمیت به همراه دارند. قیمت تمام شده‌ی الانترا با این پکیج، ۲۷ هزار و ۶۳۵ دلار است.

کیا فورته

۵- کیا فورته (سراتو)

تمام مدل‌های S سدان کامپکت کیا فورته (Forte) که پس از اسفند سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شده‌اند، پکیج سیستم ترمز اضطراری خودکار دریافت کرده‌اند. مدل EX فورته، در قالب پکیج آپشن پریمیوم پلاس به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز می‌شود. قیمت کیا فورته به همراه این سیستم، ۲۱ هزار و ۶۸۵ دلار است.

مزدا 3

۶- مزدا 3

فقط نسخه‌های گرند تورینگِ مدل‌های سدان و هاچ‌بک مزدا 3 در قالب پکیج آپشن i-Activesense Safety، به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز می‌شوند؛ قیمت تمام شده‌ی مزدا 3 به همراه این پکیج، ۲۷ هزار و ۷۷۰ دلار خواهد بود.

نیسان سنترا

۷- نیسان سنترا

آپشن سیستم ترمز اضطراری خودکار، در پکیج پریمیوم تکنولوژی و در مدل‌های SL و SR نیسان سنترا،  با قیمت ۲۴ هزار و ۷۴۵ دلار، در دسترس است.

سوبارو کراستِرک

۸- سوبارو کراس‌تِرک

کراس اور کراس‌ترک کامپکت، در نسخه‌های لیمیتد و پریمیوم، با سیستم ترمز خودکار اضطراری را در قالب پکیج آی‌سایت (EyeSight) عرضه می‌شود. قیمت این کراس اور سوبارو به همراه این پکیج، ۲۸ هزار و ۹۶۵ دلار است.

سوبارو ایمپرتزا

۹- سوبارو ایمپرتزا

همانند کراسترک، مدل‌های سدان وا استیشن سوبارو ایمپرتزا، در قالب پکیج آپشن آی‎سایت، در نسخه‎های لیمیتد و پریمیوم، با قیمت ۲۷ هزار و ۴۱۰ دلار، سیستم ترمز اضطراری خودکار را دریافت می‌کنند.

سوبارو WRX

۱۰- سوبارو WRX

سدان کامپکت رالی WRX، به همراه آپشن سیستم ترمز اضطراری خودکار، از ایمن‌ترین خودروهای این کلاس است. اما این سیستم فقط برای مدل لیمیتد CVT در نظر گرفته شده است و گران‌ترین مدل این خودرو، به این سیستم مجهز نیست. قیمت WRX به همراه این سیستم، ۳۶ هزار و ۸۱۰ دلار است.

تویوتا کرولا

۱۱- تویوتا کورولا

تویوتا کورولای خواستنی که پیش از این عنوان، کم هزینه‌ترین خودرو در تعمیر و نگه‌داری و قابل اعتمادترین خودروی سال ۲۰۱۷ را دریافت کرده بود، ارزان‌ترین خودروی موجود در آمریکا است که سیستم ترمز اضطراری خودکار را به‌صورت استاندارد به همراه دارد. قیمت تمام شده‌ی تویوتا کورولا، ۱۹ هزار و ۳۹۵ دلار است.

تویوتا پریوس

۱۲- تویوتا پریوس

مدل ۲۰۱۷ تویوتا پریوس، با قیمت ۲۴ هزار و ۳۷۰ دلار، سیستم ترمز اضطراری خودکار راه به‌صورت استاندارد ارائه می‌دهد.

تویوتا پریوس پرایم

۱۳- تویوتا پریوس پرایم

نسخه‌ی پلاگین هیبرید پریوس نیز، به‌صورت استاندارد و با قیمت ۲۷ هزار و ۹۹۵ دلار، سیستم ترمز اضطراری خودکار را دریافت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات