راهکار مایکروسافت برای حذف نکردن جک 3.5 میلی متری هدفون

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا ردموندی‌ها موفق شده‌اند راهکاری هوشمندانه برای حذف نکردن جک هدفون در گوشی هوشمند و دیگر دستگاه‌ها پیدا کنند.
تبلیغات

اپل به همراه شمار دیگری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند مدتی است رویکرد جدیدی برای درگاه‌ محصولات خود در پیش گرفته‌اند؛ آن‌ها پا روی سنت‌ها گذاشته‌اند و مدتی است که جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را با دیگر درگاه‌ها جایگزین کرده‌اند تا از این طریق بتوانند دستگاهشان را باریک‌تر کنند و فضای داخلی را برای سخت‌افزار نگه دارند.

گرچه باریک‌تر شدن گوشی، دلیلی منطقی برای حذف کردن جک هدفون است؛ اما نباید یادمان برود که می‌توان دلایل زیادی برای ماندن آن در گوشی‌ها ذکر کرد. به همین دلیل ظاهرا مایکروسافت در راستای بقای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون گام برداشته است. این شرکت اخیرا پتنت‌هایی را منتشر کرده است که با عملی کردن آن‌ها، می‌توان ضمن باریک‌ نگه‌داشتن قطر گوشی، از جک هدفون در آن استفاده کرد.

ردموندی‌ها در پتنت جدیدشان راهکاری بسیار جالبی پیشنهاد داده‌اند. ظاهرا می‌توان از جک هدفونی استفاده کرد که در حالت عادی کوچک است و با قطر کم دستگاه مشکلی ندارد؛ اما وقتی رابط به آن وصل شد، اندازه‌اش بیشتر می‌شود.

حذف نکردن جک هدفون در پتنت سامسونگ

با بهره‌گیری از مواد انعطاف‌پذیر می‌توان به چنین هدفی دست یافت؛ موادی که بسته به حضور داشتن یا نداشتن جک هدفون، اندازه‌شان تغییر می‌کند. مایکروسافت ایده‌ی جالبش را در سه طرح کلی ارائه داده است که می‌توان از آن‌ها در دستگاه‌ها استفاده کرد: استفاده از مواد انعطاف‌پذیر یا استفاده از مواد سختی که اندازه‌شان در یک جهت تغییر می‌کند یا استفاده از رابط هدفونی که اندازه‌اش از دو طرف قابل‌ تغییر است تا بتواند به‌خوبی در داخل دستگاه‌های باریک، جای بگیرد.

مایکروسافت ظاهرا این پتنت جدید را در آگوست ۲۰۱۶ ثبت کرده است و احتمال می‌رود که در دستگاه‌های آینده‌ی این شرکت مثل سرفیس‌های جدید، شاهد عملی شدن آن باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات