فرمول یک مکزیک، ورشتاپن اول و همیلتون قهرمان سال شد

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
رقابت جایزه بزرگ مکزیک با مقام نخست مکس ورشتاپن همراه بود، اما لوئیس همیلتون با وجود ایستادن در جایگاه نهم این مسابقه، قهرمانی خود در فصل ۲۰۱۷ فرمول یک دنیا را جشن گرفت.
تبلیغات

درحالی‌که سباسیتن فتل به‌عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی همیلتون در جدول رقابت‌ها، جایزه بزرگ مکزیک را از خط اول آغاز کرد، به مقامی بهتر از چهارم نرسید. این موضوع، قهرمانی لوئیس همیلتون را در فاصله‌ی دو رقابت باقی‌مانده تا پایان فصل ۲۰۱۷ مسجل کرد.

f1 mexico

در شروع مسابقه و پیچ اول، استارت خیره‌کننده‌ای توسط مکس ورشتاپن، لوئیس همیلتون و سباستین فتل انجام شد. ورشتاپن از خط دوم و همیلتون از خط سوم، آغازگر رقابت مکزیک بودند اما تقریبا همزمان به پیچ اول رسیدند. می‌توان گفت در نتیجه‌ی زیرکی و البته مهارت بالای ورشتاپن، همیلتون و فتل در شرایطی خاص، کنار یکدیگر قرار گرفتند که منجر به برخورد آن‌ها شد. این موضوع، لاستیک عقب همیلتون را با آسیب جدی مواجه کرد و قطعاتی از بدنه‌ی خودروی فتل را از بین برد تا هردوی آن‌ها، مجبور به حضور در پیت‌استاپ شوند. پس از دقایق آغازین مسابقه، لوئیس همیلتون نزدیک به یک دور کامل از دیگر شرکت‌کنندگان عقب افتاد و در رده‌ی آخر قرار گرفت. سباستین فتل هم، البته با اختلافی زیاد نسبت به همیلتون، از رده‌ی نوزدهم و جلوتر از او مسابقه را ادامه داد.

f1 mexico verstappen

در جایزه بزرگ مکزیک ۲۰۱۷، مکس ورشتاپن از تیم ردبول، به‌آسانی قهرمانی شد و هنگام پایان مسابقه، حدود ۲۰ ثانیه جلوتر از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی خود بود. پس از او، والتری بوتاس راننده‌ی دوم تیم مرسدس با ۱۹.۶۶۷ ثانیه اختلاف نسبت به ورشتاپن، دوم شد. کیمی رایکونن، راننده‌ی تیم فراری هم به مقام سوم رسید؛ اما هنگام خروج از خط پایان، ۵۴ ثانیه عقب‌تر از نفر اول بود. سباستین فتل، راننده‌ی اصلی فراری، با یک دقیقه و ۱۰.۰۷۸ ثانیه اختلاف نسبت به ورشتاپن، جایگاه چهارم فرمول یک مکزیک را به دست آورد. جالب است بدانید در پایان این رقابت، ۹ راننده‌ بیش از یک دور کامل با ورشتاپن فاصله داشتند و دو راننده‌ی دیگر، ۲ دور کامل از او عقب افتادند.

f1 mexico

لوئیس همیلتون، با تثبیت جایگاه در صدر جدول رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۷، چهارمین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را جشن گرفت. او، حالا به‌عنوان پرافتخارترین راننده‌ی انگلیسی تاریخ فرمول یک شناخته می‌شود و بالاتر از جکی استوارت افسانه‌ای با سه بار قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۹، ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳ قرار دارد. در فهرست پرافتخارترین رانندگان فرمول یک دنیا، میشائیل شوماخر با ۷ قهرمانی جهان، همچنان پیشتاز است. خوان مانوئل فانخیو، راننده‌ی فقید آرژانتینی با ۵ قهرمانی در تاریخ این مسابقات می‌درخشد؛ درحالی‌که آلن پروست فرانسوی، سباستین فتل آلمانی و لوئیس همیلتون انگلیسی، هرکدام با چهار قهرمانی، پشت سر او هستند.

f1 mexico

در صدر جدول فصل ۲۰۱۷ فرمول یک که هنوز ۲ رقابت دیگر در پیش دارد، لوئیس هملیتون با ۳۳۳ امتیار قرار گرفته است. سباستین فتل با ۲۷۷ امتیاز در رده‌ی دوم دیده می‌شود، اما شدیدا توسط والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی مرسدس با ۲۶۲ امتیاز تهدید می‌شود. دنیل ریکیاردو راننده‌ی تیم ردبول که موفق به اتمام جایزه بزرگ مکزیک نشد، با امتیاز ۱۹۲ جایگاه چهارم جدول را در اختیار دارد. مرسدس بنز، هفته‌ی پیش قهرمانی تیمی در رقابت‌های فرمول یک امسال را جشن گرفت.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی جذاب‌ترین لحظات جایزه بزرگ مکزیک ۲۰۱۷ باشید.

f1 mexico
f1 mexico
f1 mexico
f1 mexico
f1 mexico
f1 mexico
f1 mexico
f1 mexico
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات