گامبالا از پورشه‌ی ۸۲۸ اسب بخاری رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ آلمانی گامبالا از جدیدترین پروژه‌ی خود روی پورشه 911 توربو، رونمایی کرد. این محصول، قدرتی بیش از ۸۲۸ اسب بخار دارد و حداکثر سرعت آن به ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

گامبالا، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای فعال در حوزه‌ی تیونینگ شناخته می‌شود که به‌طور تخصصی بر محصولات پورشه متمرکز است. عموما محصولات این شرکت دارای قدرت بالایی هستند و گامبالا برای خودروهایش کیت بدنه و بالچه‌های آیرودینامیکی طراحی می‌کند.

حالا این شرکت جدیدترین پروژه‌ی خود را روی پورشه 911 و 911 توربو S شروع کرده و قدرت این خودروها را به ۸۲۸ اسب‌ بخار افزایش داده است. این پروژه با عنوان GTR 8XX Evo-R BiTurbo شناخته می‌شود. این خودرو قبل از آنکه حتی بتوانید نامتان را بر زبان آورید، می‌تواند سرعت خود را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند. گامبالا اعلام کرده است که این خودرو می‌تواند در عرض ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و تنها در ۷.۵ ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که آن را تبدیل به یکی از سریع‌ترین پورشه‌های موجود می‌کند.

پورشه ۹۱۱ توربو

اما گامبالا برای دستیابی به این سطح از قدرت و عملکرد چه تغییراتی در این خودرو لحاظ کرده است؟ در ابتدا گامبالا اقدام به بهینه‌سازی پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه 911 کرده است و از دسته شاتون‌های تقویت‌شده، سوپاپ‌های بزرگ‌تر و مجرای ورودی هوای جدید برای این موتور استفاده کرده است. همچنین توربو شارژرهای جدیدی روی این پیشرانه نصب شده‌اند که میزان بوست تولیدی آن‌ها بیشتر از توربو شارژرهای مورد استفاده در نسخه‌ی استاندارد 911 است. سیستم اگزوز به‌طور کامل با یک سیستم کارآمدتر تعویض شده و یه این ترتیب تنفس پیشرانه‌ی 911 را بهبود بخشیده است. همچنین تغیراتی در ورودی‌های هوا داده شده است.

پورشه ۹۱۱ توربو

در انتها مهندسان گامبالا به سراغ واحد کنترل الکترونیکی موتور رفته‌اند و تغیراتی روی آن ایجاد کرده‌‌اند. دنده‌های جعبه‌دنده با مدل‌های با مقاومت بیشتر تعویض شده‌اند. تمامی تغیراتی که از آن‌ها یاد شد، ارزان‌قیمت نیستند و به گفته‌ی گامبالا، این پکیچ افزایش قدرت به تنهایی ۵۹ هزار دلار قیمت دارد؛ یعنی معادل قیمت یک دستگاه دوج چلنجر هلکت ۷۰۷ اسب بخاری! قیمتی که گفته شد تنها مربوط به پکیج افزایش قدرت است و پورشه 911 توربو S به‌تنهایی ۱۹۰ هزار دلار قیمت دارد؛ با این وجود اگر چنین هزینه‌ای برای خودروی خود صرف کنید این خودرو به توانایی‌هایی بسیار بیشتر از توانایی‌های خودروهای هم کلاس خود دست پیدا می‌کند و در رده‌ی هایپرکارها قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات