اولین کالبدشکافی گوشی شیائومی می میکس 2

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
پس از معرفی و عرضه‌ی گوشی شیائومی می میکس ۲، حالا چینی‌ها دست‌به‌کار شده و این محصول را کالبدشکافی کرده‌اند.
تبلیغات

گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۲ اکنون جدیدترین پرچم‌دار کمپانی شیائومی محسوب می‌شود. حال نتایج اولین کالبدشکافی صورت‌گرفته روی این محصول به‌طور آنلاین منتشر شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این کالبدشکافی توسط چینی‌ها انجام شده است. وب‌سایت گیک‌بار که یک سایت فعال چینی در حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود، این کالبدشکافی را روی گوشی نامبرده انجام داده است. گوشی شیائومی می میکس ۲ ماه گذشته معرفی شد و از آن موقع تاکنون، بررسی‌های مختلفی از این محصول توسط منابع مختلف منتشر شده است. حال اگر شما هم به باز کردن قطعات و کالبدشکافی این گوشی علاقه‌مند هستید، می‌توانید بر اساس راهنمای ارائه‌شده توسط وب‌سایت گیک‌بار، این کار را خودتان نیز انجام دهید.

در پایین این مطلب می‌توانید تصاویر مختلفی از مراحل باز کردن گوشی می‌ میکس ۲ را مشاهده کنید. این عکس‌ها در واقع مراحل انجام فرایند کالبدشکافی را به شما نشان خواهند داد. اگر قصد تعمیر گوشی هوشمند می میکس ۲ خود را دارید یا اینکه می‌خواهید افراد دیگر را برای انجام این فرایند راهنمایی کنید، مسلما این تصاویر می‌توانند برای شما مفید واقع شوند. حال اولین کاری که برای انجام این کار نیاز خواهید داشت، این است که گوشی را خاموش کنید. پس از خاموش کردن دستگاه، شما به یک مکنده نیاز دارید تا بتوانید پنل پشتی را از گوشی جدا کنید. علاوه بر مکنده به یک ابزار باریک نیز احتیاج خواهید داشت تا بتوانید بخش پشتی گوشی می میکس ۲ خود را از بدنه جدا سازید. در این مرحله باید دقت بسیار زیادی به‌خرج دهید؛ چراکه امکان دارد هنگام استفاده از ابزار باریک برای جداسازی پنل پشتی، به کابل سنسور اثر انگشت آسیب وارد کنید؛ بنابراین در هنگام جدا کردن این بخش، باید بسیار آرام و با دقت عمل کنید. پس از جدا کردن پنل پشتی، باید ۱۰ عدد پیچ تعبیه‌شده را باز کنید تا بتوانید به اجزای داخلی گوشی می میکس ۲ دسترسی داشته باشید. این پیچ‌ها در واقع نگه‌دارنده‌ی صفحه‌ی محافظ فلزی هستند که تمام اجزای داخلی گوشی را پوشش می‌دهد و از آن‌ها محافظت می‌کند. در این مرحله شما می‌توانید تک‌تک اجزای داخلی دستگاه را از آن جدا کنید. بار دیگر باید اشاره کنیم که برای انجام این کار باید دقت زیادی داشته باشید تا هیچ آسیبی به قطعات گوشی وارد نشود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر در زمینه‌ی کالبدشکافی گوشی‌های هوشمند تجربه‌ی کافی ندارید، بهتر است انجام این فرایند را به یک شخص ماهر واگذار کنید.

گوشی هوشمند شیائومی می میکس در دو مدل به بازار عرضه شده است. مدل معمولی این محصول از فریمی فلزی و بدنه‌ای سرامیکی بهره می‌برد و مدل ویژه به بدنه‌ای یکپارچه از جنس سرامیک مجهز شده است. مدلی که توسط چینی‌ها کالبدشکافی شده، مدل معمولی می میکس ۲ است، به همین دلیل اگر مدل مخصوص این محصول را خریداری کرده‌اید، مراحل باز کردن دستگاه برای شما  متفاوت خواهد بود. گوشی هوشمند می‌ میکس ۲ به یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با کیفیت Full HD پلاس (۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) مجهز شده است. مدل معمولی این محصول از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و این در حالی است که مدل ویژه آن ۸ گیگابایت رم دارد. گوشی می میکس ۲ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین باید اشاره کنیم که پردازنده‌ی اصلی این محصول اسنپدراگون ۸۳۵ است. این تراشه از نوع ۶۴ بیتی و شامل هشت هسته‌ی پردازشی است. دوربین پشتی شیائومی می میکس ۲، ۱۲ مگاپیکسلی است. علاوه بر این شیائومی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در پنل جلویی این محصول بهره گرفته که می‌توان از‌ آن برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌ تصویری بهره گرفت. باتری گوشی مورد بحث غیرقابل تعویض است و ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

در زیر می‌توانید تصاویر مراحل کالبدشکافی گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۲ را مشاهده کنید.

کالبد شکافی می میکس 2

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات