عملکرد دیدنی یک ربات در تست صندلی‌های فورد

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد به‌تازگی از یک ربات هوشمند برای تست طول عمر و میزان راحتی صندلی خودروهایش استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فورد در انجام تست‌های عجیب سابقه دارد. برای مثال، جالیوانی‌های موجود در محصولات فورد برای چند میلیون‌ کیلومتر تحت تست قرار گرفته‌اند و این‌بار این شرکت با به خدمت گرفتن یک ربات به نام «Robutt»، صندلی‌های مدل جدید فیستا (Fiesta) را مورد تست قرار داده است. هدف از انجام این تست، بررسی میزان دوام صندلی‌ها و راحتی آن‌ها است و فورد قصد دارد تمام محصولات خود در اروپا را مورد آزمایش قرار دهد.

Robutt ford

مهندسان فورد با تهیه نقشه‌های فشار و آنالیز طرز نشستن افراد واقعی روی صندلی خودروها، سعی کرده‌اند الگوی مشابهی از توزیع فشار را برای ربات جدید خود تعریف کنند. این ربات با شبیه‌سازی وزن یک مرد بالغ و در نظر گرفتن شرایط سوار شدن و پیاده شدن راننده‌ها و سرنشینان، قادر است شرایط ۱۰ سال کارکرد صندلی را تنها در سه هفته شبیه‌سازی کند. برای انجام این آزمایش، Robuttا۲۵ هزار مرتبه شرایط نشستن و برخاستن را شبیه‌سازی می‌کند.

سونیا فرولیک، از مهندسان سنجش دوام فورد در کلن آلمان، درباره این ربات گفته است:

از اولین لحظه‌ای که در یک خودرو می‌نشینید، صندلی‌ها حس راحتی و کیفیت را به شما القا می‌کنند. قبل از به‌کارگیری این ربات، برای آزمایش صندلی‌ها از سیلندرهای پنوماتیکی ساده استفاده می‌کردیم که تنها در جهت عمودی حرکت می‌کردند. این ربات جدید ما را قادر می‌سازد تا به شکلی بسیار دقیق به شبیه‌سازی رفتار سرنشینان بپردازیم.

Robutt کاربردی مهم‌تر از تعیین میزان دوام صندلی‌ها برای فورد دارد و آن تعیین میزان راحتی صندلی‌های محصولات این کمپانی است. هنگامی‌که Robutt روی صندلی می‌نشیند، مهندسان فورد میزان تغییر شکل و نرمی بالشتک صندلی را اندازه‌گیری می‌کنند. در ادامه می‌توانید ویدیوی نحوه عملکرد این ربات را مشاهده کنید.

دانلود با کیفیت 360p  -  720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات