نیمه اول سال، یک میلیون و ۱۴۱ هزار دستگاه گوشی وارد کشور شد

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارش داده که در نیمه‌ی اول سال، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۵۸ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش گمرک، در طول شش‌ماهه‌ی نخست امسال بیش از یک میلیون و ۱۴۱ هزار گوشی وارد خاک کشور شده که ارزش این تعداد، معادل ۱۳۴ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار برآورد شده است. گمرک ایران همچنین گزارش داده که واردات رسمی انواع گوشی تلفن همراه هم‌زمان با اجرای طرح رجیستری و در مهرماه سال جاری، نسبت به شهریور ۲۰ درصد افزایش یافته است.

امارات متحده‌ی عربی، چین و کره‌ی جنوبی، سه کشور عمده‌ی صادرکننده‌ی انواع گوشی تلفن همراه در این مدت بوده‌اند و در فهرست کشورهای صادرکننده‌ی گوشی تلفن همراه، کشورهای ترکیه، سوئد، هنگ‌کنگ، کویت، ویتنام و تایوان نیز دیده می‌شود.

امارات متحده‌ی عربی با ارزش ۶۶ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار، بیشترین سهم واردات گوشی تلفن همراه به ایران را دارد. سهم کشور چین از واردات گوشی به ایران ۳۶ میلیون و ۸۷۹ هزار دلار است. جمهوری کره طی مدت مذکور ۲۷ میلیون و ۱۹۶ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد کرده است. کویت با ارزش ۶۹ هزار و ۵۳۹ دلار کمترین سهم واردات گوشی به کشورمان را داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات