۴۷۱ کیلومتر بر ساعت؛ رکوردی جدید برای خودروهای جاده‌ای

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی BADD GT نسخه‌‌ی بهینه‌شده‌ی نسل اول فورد GT با قدرت ۲۷۰۰ اسب بخار است که چند روز پیش به رکورد حداکثر سرعت ۴۷۱.۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
تبلیغات

نسل جدید فورد GT با داشتن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل اکوبوست به حجم ۳.۵ لیتر و قدرت خروجی ۶۴۷ اسب بخار، یکی از پرقدرت‌ترین سوپراسپرت‌های کوپه‌ی مدرن است؛ مدل ۲۰۱۷ فورد GT در زمان سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما حتی نسل جدید فورد GT هم نمی‌تواند در برابر برادر بزرگ‌تر خودش، نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی نسل اول فورد GT با قدرت ۲۷۰۰ اسب بخار، حرفی برای گفتن داشته باشد.

فورد GT - BADD GT

این فورد GT پرقدرت که با کد BADD GT شناخته می‌شود، مالکی با نام جانی بومر دارد؛ بومر با این کوپه‌ی پرقدرت به رکوردهای سرعت ۴۰۲، ۴۴۲ کیلومتر بر ساعت و رکورد گینس حداکثر ۴۵۵.۸۲ کیلومتر بر ساعت رسیده بود که در واقع سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا است. البته این رکورد چند روز پیش توسط خود او شکسته شد.

بومر و BADD GT در پایگاه فضایی کندی ناسا، رکورد حداکثر سرعت ۴۷۱.۴ کیلومتر بر ساعت را ثبت کردند. البته بومر در سال ۲۰۱۶ عهد کرده بود که سال ۲۰۱۷، به رکورد ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) برسد که باز هم با این رکورد، BADD GT سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا است.

فورد GT - BADD GT

بر اساس گفته‌های بومر، سخت‌ترین بخش ثبت این رکورد، توقف خودرو بود. همانطور که در پایان ویدئوی منتشرشده مشخص است، چتر کار گذاشته‌شده در عقب خودرو در هنگام ترمز گرفتن پاره می‌شود. بومر می‌گوید:

وقتی ترمز شدید گرفتم، روتورهای عقب شکستند؛ بعد از توقف، فکر می‌کردم که حتما خودرو آتش گرفته است.
فورد GT - BADD GT

خوشبختانه بومر و BADD GT آسیب خاصی ندیدند. با اینکه حداکثر سرعت ۴۷۱ کیلومتر بر ساعتی از رکورد قبلی سریع‌تر بود؛ اما هیچ یک از کارشناسان بنیاد گینس در محل رکوردگیری حضور نداشت تا شاهد ثبت این رویداد تاریخی خارق‌العاده باشد. بنابراین رکورد قبلی BADD GT دست‌نخورده باقی می‌ماند.

بومر معتقد است که در تلاش بعدی‌اش، به حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. بومر با BADD GT در آذرماه سال جاری، دوباره برای ثبت حداکثر سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت تلاش خواهد کرد که این‌ بار از برنامه‌ی تلویزیونی سریع و پرصدا (Fast N’ Loud ) در شبکه‌ی دیسکاوری آمریکا پخش خواهد شد.

بومر معتقد است که BADD GT توانایی رسیدن به سرعت ۵۱۱ کیلومتر بر ساعت دارد؛ ولی دستیابی به سرعت ۴۹۷ یا ۴۹۸ کیلومتر بر ساعت واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود. در پایان این مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که براساس این رویداد جذاب، به‌تازگی منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات