آزمایش موفق فناوری خودران نیسان در خیابان‌های توکیو

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فناوری خودران نیسان، در جریان نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ و در خیابان‌های این شهر با موفقیت آزمایش شد.
تبلیغات

مدیران نیسان که پیش از این سال ۲۰۲۰ را آغاز ورود فناوری خودران خود به بازار اعلام کرده بودند، در حال حاضر، آزمایش این فناوری، موسوم به پروپایلوت (ProPILOT) را در جاده‌های عمومی ژاپن، پشت سر می‌گذارند.

با استفاده از فناوری پروپایلوت، کنترل خودرو بصورت کاملا خودران خواهد بود که البته در مدل‌های فعلی نیسان، این فناوری بصورت نیمه خودران وجود دارد. به عنوان مثال، در تیر ماه سال گذشته بود که خبر عرضه‌ی اولین خودروی ژاپنی مجهز به فناوری خودران، مدل مینی‌ورن سرنا (Serena)، با قابلیت‌های پروپایلوت در کنترل فرمان، ترمز و گاز در بزرگراه منتشر شد. در ادامه‌ی گسترش این فناوری،  مقامات نیسان هفته گذشته از ورود فناوری پروپایلوت به پرفروش‌ترین مدل شرکت، ایکس‌تریل (روگ: Rogue) خبر دادند.

infiniti pro pilot

حالا جدیدترین محصول نیسان که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد، با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های جمع‌آوری شده توسط ۱۲ سونار، ۱۲ دوربین، رادارهای با امواج ۹ میلیمتری، ۶ اسکنر لیزری و یک نقشه با وضوح و کیفیت بالا، کار می‌کند. با استفاده از این تجهیزات، سدان Q50 اینفینیتی مورد آزمایش، قابلیت کنترل و هدایت خودران در بزرگراه‌ها و جاده‌های شهری را خواهد داشت و با انتخاب مسیر مقصد توسط سرنشین، خودرو بدون دخالت راننده، کاملا بطور خودران به مقصد مشخص شده خواهد رسید.

infiniti pro pilot

تاکامو آسامی، معاون ارشد نیسان در بخش تحقیق و مهندسی پیشرفته گفت:

هوش و نبوغ، مرکز تمام فعالیت‌های ما در شرکت نیسان است. نسل جدید فناوری پروپایلوت ما، نمونه‌ای از فناوری قابل استفاده در دنیای واقعی، در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. نمایش امروز، نمونه‌ی دیگری از فعالیت موفقیت آمیز ما جهت ساخت آینده‌ی رانندگی خودران برای همه است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات