گوگل درآمد خود را با رسانه‌های خبری به اشتراک نمی‌گذارد

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
درحالی‌که پیش‌تر اعلام شده بود گوگل برای به اشتراک‌گذاری بخشی از درآمد خود با ناشران خبری آماده می‌شود، غول دنیای جستجو این ادعا را تکذیب کرد.
تبلیغات

چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل قصد دارد سیستم تسهیم درآمد مشترکی با رسانه‌های خبری راه‌اندازی کند. اما گوگل ضمن رد این ادعا، به‌طور رسمی تأیید کرد که این گزارش نادرست است و غول دنیای فناوری چنین برنامه‌ای ندارد.

فایننشیال تایمز اعلام کرده بود گوگل در حال برنامه‌ریزی برای به اشتراک‌گذاری میزان درآمد خود با رسانه‌ها است. گفته شده بود گوگل قصد دارد اطلاعات شخصی را با الگوریتم‌های یادگیری ماشین ترکیب کند تا از طریق رسانه‌های خبری، تعداد مشترکان خود را افزایش دهد.

همچنین این نشریه مدعی شده بود که سیستم مورد نظر مشابه همان سیستمی است که گوگل در کسب‌وکار ادسنس با تبلیغ‌کنندگان به‌کار می‌گیرد.

اما گوگل در بیانیه‌ای که در اختیار وب‌سایت سی‌نت قرار داد، اعلام کرد این خبر کاملا اشتباه است و پروژه‌ی اشتراکی هنوز در مراحل اولیه خود بوده و هیچ قراردادی با هیچ رسانه‌ای منعقد نشده است.

مگی شیلز، سخنگوی گوگل گفته است:

ما هنوز در مورد سیستم تسهیم درآمد اشتراکی به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و لازم است با ناشران خبری مذاکره کنیم.

بنابراین از آنجا که گوگل در حال کار روی سیستم اشتراکی است، هنوز نمی‌توان در مورد زمان و شرایط پیاده‌سازی نهایی این سیستم اظهار نظر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات