گزارش مالی مایکروسافت برای فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ منتشر شد

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت گزارش فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ را منتشر کرد که بر این اساس، میزان درآمد این شرکت ۲۴.۵ میلیارد دلار بوده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش مالی جدید ردموندی‌ها که برای فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ منتشر شده، میزان درآمد مایکروسافت، ۲۴.۵ میلیارد دلار و میزان سود خالص آن ۶.۶ میلیارد دلار بوده است. این مقدار، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۲۱.۹ میلیارد دلار درآمد و ۵.۷ میلیارد دلار سود خالص، پیشرفت داشته است.

در ادامه نکات مهم گزارش مالی مایکروسافت برای فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ را می‌بینید:

  • میزان درآمد ۲۴.۵ میلیارد دلار بوده که ۱۲ درصد رشد داشته است.
  • سود عملیاتی این کمپانی برابر ۷.۷ میلیارد دلار بوده که ۱۵ درصد افزایش داشته است.
  • سود خالص ردموندی‌ها ۶.۶ میلیارد دلار بوده که ۱۶ درصد بیشتر شده است.

با این اوصاف مشاهده می‌شود که مایکروسافت توانسته است از پیش‌بینی‌ تحلیل‌گران که درآمد این کمپانی را ۲۳.۵۶ میلیارد دلار پیش‌بینی‌ کرده بودند، عبور کند. یکی از مهمترین بخش‌هایی که توانسته در این رکورد تأثیرگذار باشد، بخش کسب‌وکار ابری مایکروسافت است. Inteligent Cloud توانسته با ۱۴ درصد افزایش، ۶.۹ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که محصولات سرور و سرویس‌های ابری ۱۷ درصد و آژور ۹۰ درصد پیشرفته داشته است.

محصولات بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس شامل محصولات تجاری و مصرفی نیز فصل خوبی پشت سر گذاشته‌اند و به ترتیب ۱۰ و ۱۲ درصد درآمد بیشتری در این بخش حاصل شده است. ضمن اینکه درآمد لینکدین ۱.۱ میلیارد دلار بوده است.

میزان درآمد مایکروسافت در بخش پردازش‌های شخصی شامل درآمد بخش ویندوز، سرفیس، گیمینگ و... می‌شود که با رکورد ۹.۴ میلیارد دلار تقریبا نسبت به سال قبل ثابت بوده است. نکته‌ی قابل توجه این است که درآمد بخش سرفیس ۱۲ درصد افزایش داشته است که بخشی از آن مربوط به سرفیس لپ‌تاپ جدید می‌شود. درآمد حوزه‌ی گیمینگ نیز یک درصد بیشتر شده که در بخش نرم‌افزار و سرویس‌های ایکس‌باکس ۲۱ درصد افزایش داشته ، اما در بخش سخت‌افزار درآمد کمتر شده است.

  • درآمد بخش ویندوز چهار درصد افزایش داشته است که شامل تمام بازارهای کامپیوتری می‌شود.
  • محصولات تجاری و سرویس‌های ابری مایکروسافت ۷ درصد درآمد بیشتری داشته‌اند.
  • درآمد بخش تبلیغات جستجو به‌جز هزینه‌ی مصرف ترافیک با ۱۵ درصد رشد روبه‌رو بوده و درآمد به ازای هر جستجو نیز بیشتر شده است.
  • درآمد بخش سرفیس ۱۲ درصد رشد داشته است که بخش مهم آن به فروش سرفیس لپ‌تاپ جدید مربوط می‌شود.
  • درآمد بخش گیمینگ یک درصد پیشرفت داشته که درآمد نرم‌افزار و سرویس‌های ایکس‌باکس ۲۱ درصد بیشتر شده و بخش سخت‌افزار با نزول روبه‌رو شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات