گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷ ال‎ جی: واحد موبایل همچنان زیان‌ده است

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی شرکت ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ منتشر شده و کسب‌وکار موبایل با فروش ال‌جی جی ۶ همچنان با زیان‌دهی مواجه است.
تبلیغات

شرکت ال‌جی الکترونیکس، گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده و به‌ نظر می‌رسد که کسب‌وکار موبایل ال‌جی همچنان زیان‌ده است. درآمد ال‌جی به لطف فروش بالای لوازم خانگی و محصولات تهویه هوا همچنان رو به رشد است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده رسمی توسط ال‌جی، این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ موفق به کسب ۱۵.۲۲ تریلیون وون (معادل ۱۳.۴۴ میلیارد دلار) درآمد شده است که رشد ۱۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. درآمد عملیاتی ال‌جی نیز دو برابر شده و به ۵۱۶.۱ میلیارد وون (معادل ۴۵۵.۷ میلیون دلار) رسیده است.

درآمد ال جی

در سه‌ماهه‌ی‌ سوم سال ۲۰۱۷، واحد موبایل شرکت ال‌جی توانسته است درآمدی نزدیک به ۲.۸۱ تریلیون وون (۲.۴۸ میلیارد دلار) داشته باشد. نتایج به‌دست‌آمده حاکی از رشد ۸ درصدی درآمد بخش موبایل ال‌جی نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ و رشد ۴ درصدی نسبت به بازه‌ زمانی بین ماه آگوست تا ژوئن هستند. این درآمد، بیشتر از فروش گوشی‌ پرچ‌مدار ال‌جی جی ۶ و برخی از میان‌رده‌های ال‌جی مانند مدل بدون لبه‌ی ال‌جی کیو ۶ و سری گوشی‌های K حاصل شده است.

برای دومین سه‌ماهه متوالی، کسب‌وکار تلفن همراه شرکت ال‌جی با زیان‌دهی ۳۷۵.۳ میلیارد وون (۳۳۱.۳۷ میلیون دلار) مواجه است. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که بخش موبایل شرکت ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۴۲۵ میلیارد وون ضرردهی داشته است.

درآمد ال جی

با اینکه نتایج مالی بخش موبایل شرکت ال‌جی مطلوب نیست، این سازنده کره‌ای ادعا می‌کند که برای سه‌ماهه‌ی‌ی پایانی سال روی گوشی ال‌جی وی ۳۰ متمرکز خواهد شد و فروش این گوشی و مدل میان‌رده ال‌جی کیو ۶ را افزایش می‌دهد. شرکت ال‌جی همچنن سود حاصل از تولید محصولات خود را بهینه‌تر کرده است و انتظار می‌رود که نتایج مالی شرکت ال‌جی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ بهتر باشد.

کسب‌وکار لوازم خانگی و محصولات تهویه هوا بیشترین سهم را از درآمد شرکت ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده‌ است؛ سهم این کسب‌وکار از درآمد شرکت ال‌جی، نزدیک به ۳۳ درصد (معادل با ۴.۴ میلیارد دلار) بوده است که نسبت به سال گذشته، ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد. سود عملیاتی نیز نزدیک به ۲۶ درصد نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات