پیکاپ مفهومی یاماها رونمایی شد

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یاماها از جدیدترین خودروی مفهومی خود در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد. این محصول، یک وانت کوچک با قابلیت حرکت در مسیرهای خارج جاده است.
تبلیغات

یاماها پیش از این از عرضه‌ی خودرویی جدید با طراحی و ساختاری متفاوت در نمایشگاه خودروی توکیو خبر داده بود؛ اما تا امروز که این خودرو در نمایشگاه توکیو در معرض دید عموم قرار گرفت، هیچ اطلاعاتی از آن در دست نبود. حال می‌دانیم که یکی از خودروهای مفهومی و جدید یاماها، یک پیکاپ متفاوت است. اگرچه طراحی بدنه و بخش بیرونی این خودرو شاید به مذاق همگان خوش نیاید، اما چیزی از اهمیت این موضوع کم نمی‌کند که یاماها به‌عنوان شرکتی که بخش اصلی و تمرکز خود را در طول سالیان گذشته، روی تولید موتورسیکلت‌های مدرن گذاشته بود، حال گامی بلند در جهت تولید خودرو برداشته است. فلسفه‌ی وجودی شرکت یاماها در تولید موتورسیکلت، حتی در این خودرو نیز دیده می‌شود؛ جایی که در بخش عقب این پیکاپ، فضای کافی برای قرار دادن دو موتورسیکلت سایز متوسط، طراحی و تعبیه شده است.

yamaha cross hub
yamaha cross hub
yamaha cross hub
yamaha cross hub
yamaha cross hub

برای آنکه این خودرو ویژگی‌های یک پیکاپ آفرود را داشته باشد، مهندسان یاماها تصمیم به استفاده از سیستم تعلیق مرتفع و ایجاد فاصله‌ی حداکثری کف خودرو از سطح زمین گرفتند. لاستیک‌های بزرگ و حجیم از شرکت فالکن، روی چرخ‌های براق با رگه‌های آبی این پیکاپ قرار داده شده است تا بیشترین همخوانی را با رنگ بدنه داشته باشد. به جز ابعاد بدنه‌ی این خودرو که دارای طول ۴.۴۹ متر، عرض ۱.۹۶ متر و ارتفاع ۱.۷۵ متری است؛ مشخصات فنی آن هنوز از سوی یاماها ارائه نشده است.

هرچند ممکن است از نگاه بیرونی به این خودرو، با یک پیکاپ کوچک و جمع و جور مواجه شویم؛ اما در بخش داخل و کابین به لطف طراحی و موقعیت لوزی شکل صندلی‌ها، فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد. خودروی مک‌لارن F1 را در نظر بگیرید؛ حال در قسمت عقب خودرو فضای به‌مراتب بیشتری لحاظ کنید، نتیجه فضای داخل کابین این خودروی یاماها خواهد بود. البته در قسمت صندلی‌های عقب کمتر کسی قادر به نشستن است؛ چرا که به واسطه‌ی قسمت بار خودرو، کمی موقعیت صندلی‌های عقب در وضعیت سخت و ناراحت‌کننده‌ای قرار دارد.

yamaha cross hub
yamaha cross hub
yamaha cross hub
yamaha cross hub
yamaha cross hub

برخلاف خودروهای دیگر یاماها یعنی خودروی موتیو (Motive) محصول سال ۲۰۱۳ و خودروی اسپرت راید (Sport Ride) محصول ۲۰۱۵، این خودروی پیکاپ جدید نتیجه‌ی ذهن خلاق طراح برجسته مکلارن F1، گوردون موری نیست. شاید اطلاع نداشته باشید که مغز متفکر خودروی مک‌لارن F1 به واسطه راه‌اندازی شرکت خودروسازی شخصی خود این روزها بسیار پر مشغله است و بنا به گمانه‌زنی‌ها، اولین محصول وی در قالب شرکت خودروسازی شخصی وی تا ماه آینده رونمایی خواهد شد.

با توجه به اینکه دو مدل مفهومی پیشین که یاماها عرضه کرده بود هیچ‌گاه وارد مرحله تولید انبوه نشد؛ فرضیه‌ی دیدن این خودروی پیکاپ در شهرها و معابر نیز با شک و تردید مواجه است. کارشناسان معتقدند ممکن است یاماها این بار نیز تصمیم به عدم تولید با تیراژ بالا برای این خودرو داشته باشد. هرچند یاماها در برابر این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرده است که دو مدل پیشین، یعنی موتیو و اسپرت راید همچنان در حال تست و بررسی هستند و این امکان وجود دارد که توسط این شرکت تولید شوند.

در پایان شما را به دیدن ویدیوی از این پیکاپ جدید با طراحی خلاقانه دعوت می کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات