طرح مفهومی هوندا اسپرتس EV رونمایی شد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی هوندا، یک مدل مفهومی الکتریکی با نام اسپرتز EV در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی کرد.
تبلیغات

سبک جدیدی از طراحی در خودروهای مفهومی هوندا دیده می‌شود. اگر شما هم طرفدار خودروی اوربان EV باشید که چند ماه پیش به‌عنوان یک محصول مفهومی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد؛ بی‌شک از اسپرتس EV هم رضایت خواهید داشت. این خودرو از سبک طراحی اوربان EV استفاده می‌کند؛ اما به جای بدنه‌ی هاچ‌بک، حالتی کوپه و اسپرت دارد. خودروی اوربان که در آلمان به نمایش درآمد، یک مدل کامپکت الکتریکی برای استفاده‌ی شهری به نظر می‌رسید؛ اما اسپرتس EV، جسورانه‌تر و جوان‌پسندتر عمل می‌کند تا هوادارن هوندا، برای دیدن چنین خودرویی در خط تولید لحظه‌شماری کنند.

Honda Sports EV

جزئیات زیادی از شرایط فنی و حتی نمای داخلی اسپرتس EV منتشر نشده است؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد از نظر طرح کابین و شرایط فنی، شبیه به اوربان EV باشد. اسپرتس EV، احتمالا با سطح بالایی از هوش مصنوعی و توانایی استفاده از فناوری خودران معرفی خواهد شد. از سویی دیگر، ویژگی اسپرت این خودرو مسلما اهمیت بیشتری نسبت به فناوری‌ خودران خواهد داشت؛ چرا که مالک چنین محصولی، علاقه‌مند به رانندگی با فرمان خودرو، بی‌نیاز از دوربین‌ها و سنسورهای متعدد خواهد بود.

Honda Sports EV

اسپرتس EV، احتمالا با نمایشگر عریض و تقریبا سرتاسری روی داشبور، ارائه می‌شود که مسلما گران‌قیمت و مشابه نمونه‌ی دیده‌شده در اوربان EV خواهد بود. وجود یک نمایشگر لمسی، کلیدهای فیزیکی روی داشبورد را حذف خواهد کرد تا نمای ساده‌ای در فضای داخلی فراهم شود. طرح مفهومی هوندا اسپرتس EV، فاقد آینه‌های جانبی است و از نمای پشت، می‌توان دوربین کوچک روی بدنه را مشاهده کرد که طبیعتا به جای آینه عمل خواهد کرد. چنین شرایطی نیاز به نمایشگر‌های معادل داخل کابین اسپرتز EV خواهد داشت.

هرچند خودروهای مفهومی نظیر اسپرتس EV، معمولا فاصله‌ی زیادی تا تولید نهایی دارند؛ نباید فراموش کنیم که چند هفته قبل، مدیران هوندا از ایجاد تنوع در سبد محصولات کلاس اسپرت این شرکت خبر دادند. دیر یا زود هوندا به‌عنوان یکی از غول‌های خودروسازی ژاپن، در کنار هوندا سیویک به تولید یک خودروی اسپرت با قیمت مناسب اقدام خواهد کرد تا در مقابل تویوتا GT86 و نیسان 370Z، محصولی قابل رقابت داشته باشد. طرح اسپرتس EV، می‌تواند الگوی تولید چنین خودرویی محسوب شود.

Honda Sports EV
Honda Sports EV
Honda Sports EV
HONDA URBAN EV CONCEPT
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات