مدل مفهومی لکسوس LS رونمایی شد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
لکسوس از مدل مفهومی نسل پنجم خودروی LS به‌عنوان سدانی لوکس در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.
تبلیغات

ابتدای سال جاری میلادی بود که لکسوس اطلاعاتی درباره‌ی نسل پنجم خودروی لوکس و مجلل خود یعنی لکسوس LS در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد. حال و در اولین روز از نمایشگاه خودروی توکیو، اطلاعات و تصاویر جدیدی از این خودروی مجلل لکسوس منتشر شده است که این خودرو را به‌نوعی در جرگه‌ی خودروهای آینده قرار می‌دهد. مدل مفهومی خودروی لکسوس LS که در نمایشگاه توکیو معرفی شده، دارای جلوپنجره‌ای زیبا همراه با فضای مشبک بسیار بزرگ است که نه‌تنها سیستم خنک‌سازی تجهیزات و پیشرانه‌ را به‌طرز قابل توجهی بهبود بخشیده؛ بلکه تآثیر بسیار زیادی در آیرودینامیک خودرو دارد.

lexus ls

چراغ‌های پیشرفته‌ی مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز، چهره‌ای زیبا و دل‌فریب به این خودرو داده است. لکسوس از تکنولوژی لیزر در این چراغ‌ها بهره برده است تا مطمئن باشد که روشنایی چراغ‌ها در بالاترین سطح عملکرد خود قرار دارد. شاسی و بدنه‌ی این خودرو روی چرخ‌های ۲۲ اینچی سوار شده است و به جای استفاده از آینه‌های سنتی در کناره‌های خودرو، از دوربین‌های پیشرفته‌ با قابلیت نمایش خودروهای کناری و پشتی با زاویه به‌مراتب بیشتر، بهره برده است. دستگیره‌ی درها نیز تغییر اساسی داشته و کاملا هم‌سطح با بدنه طراحی شده است.

در نمایی کلی، به‌ نظر می‌رسد که مدل مفهومی نسل پنجم لکسوس LS به آخرین نسل این خودرو شباهت دارد؛ هرچند در قسمت جلو و پشت شاهد تغییرات مهم و اساسی هستیم. این خودرو دارای بدنه‌ای نسبتا بزرگ است که به دلیل نوع و طراحی چراغ‌های قسمت عقب خودرو، زیبایی منحصر‌به‌فردی به‌خصوص در شب از خود نمایان می‌کند. البته نباید فراموش کنیم این خودرو هنوز در مرحله‌ی مدل مفهومی قرار دارد و ممکن است نسخه‌ی نهایی تغییراتی تجربه کند.

lexus ls

استفاده‌ی لکسوس از آخرین نسل سیستم رانندگی خودران خود در این خودروی زیبا و شکیل به‌ هیچ‌وجه جای تعجب ندارد. این سدان بزرگ از تکنولوژی «همیار بزرگراه» بهره می‌برد. این تکنولوژی که سیستم پیشرفته و اختصاصی لکسوس در بخش رانندگی خودران به شمار می‌آید، قرار است تا سال ۲۰۲۰ رونمایی و در محصولات لکسوس به کار گرفته شود.

خودروهای مجهز به این تکنولوژی پیشرفته قادر خواهند بود به‌صورت هوشمندانه و کاملا خودکار نسبت به کنترل رانندگی، تغییر مسیر بین خطوط و انحراف از مسیر مستقیم اقدام کنند. همچنین این سیستم جدید خودرو را همواره در بین خطوط نگه می‌دارد و فاصله‌ی حداقلی از خودروهای در حال حرکت را همواره لحاظ می‌کند.

lexus ls

مدل مفهومی نسل پنجم خودروی LS به سیستم هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری بر‌ اساس داده‌های لحظه‌ای مجهز است. این سیستم هوشمند می‌تواند با اتصال به مرکز داده و دریافت به‌روزرسانی لحظه‌ای از طریق ماهواره، از آخرین وضعیت مسیر پیش‌ رو مطلع شود و در صورت وجود ترافیک یا شرایط خاص، راننده را به‌سرعت از موضوع آگاه می‌کند.

ارائه‌ی این مدل مفهومی الزاما به معنای تولید با مشخصات یکسان نیست؛ بلکه لکسوس بیشتر با هدف نمایش قدرت خود در بخش طراحی و تکنولوژی‌های مدرن، این دست از خودروها را به نمایش می‌گذارد تا همگان را درباره‌ی رسیدن نسل جدید از خودروهای لوکس و مجهز به تکنولوژی‌های آینده آگاه کند.

شما را به دیدن ویدیو این خودروی لوکس و زیبا دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات