گوگل پیکسل 2 ایکس ال در تست سرعت از آیفون 8 پلاس شکست خورد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در تست سرعتی که بین دو گوشی پیکسل ۲ ایکس ال و آیفون ۸ پلاس اجرا شد، پرچم‌دار کوپرتینونشین‌ها پیروز میدان بود.
تبلیغات

با آغاز عرضه‌ی نسل جدید گوشی‌های هوشمند گوگل با نام‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، ویدیوها و مقالات متعددی را می‌توان در سراسر دنیای وب یافت که در آن‌ها به مقایسه‌ی این گوشی‌ها با سایر پرچم‌داران دنیای اندروید و گوشی‌های هوشمند اپل می‌پردازند. بسیاری بر این باور هستند که نسخه‌ی خالص سیستم‌عامل محبوب اندروید و پشتیبانی نرم‌افزاری گسترده و مناسب گوگل، گوشی‌های پیکسل را به‌نوعی به «آیفون دنیای اندروید» بدل کرده است؛ اما آیا عملکرد نسل جدید خانواده‌ی پیکسل نیز با عملکرد آیفون‌های جدید برابری دارد؟

برای یافتن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب نام‌دار PhoneBuff روز گذشته ویدیویی منتشر کرد که در آن با اجرای هم‌زمان مجموعه‌‌ای یکسان از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل روی دو گوشی گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال و آیفون ۸ پلاس، سعی دارد عملکرد این دو محصول را به‌لحاظ سرعت اجرا و چندوظیفگی مورد بررسی قرار دهد. 

همان‌طور که در این ویدیو می‌توانید مشاهده کنید، آیفون ۸ پلاس که در تست سرعت پیشین PhoneBuff، رقابت را به گلکسی نوت ۸ واگذار کرده بود. با دریافت چند به‌روزرسانی، اکنون عملکرد بهتری از خود به‌ نمایش می‌گذارد و از توان پردازشی تراشه‌ی A11 Bionic به‌صورت بهینه‌تری استفاده می‌کند؛ به‌طوری که در مرحله‌ی اول تست سرعت که شامل اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها است با ثبت رکورد یک دقیقه و ۱۸ ثانیه، نزدیک به هفت ثانیه از رقیب اندرویدی خود پیش می‌افتد.

در مرحله‌ی دوم آزمایش که مربوط به فراخوانی مجدد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها است، پیکسل ۲ ایکس‌ال عملکرد بهتری از خود به‌ نمایش می‌گذارد و در مدت تقریبی ۴۵ ثانیه این مرحله را به پایان می‌رساند و نزدیک به دو ثانیه از ایفون ۸ پلاس پیش می‌افتد؛ اما در مجموع، پرچم‌دار جدید اپل با ثبت زمان دو دقیقه و ۵ ثانیه و با اختلاف پنج ثانیه‌ای، رقیب اندرویدی خود را شکست می‌دهد.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم که در استفاده‌ی روزمره به‌سختی می‌توان تفاوتی بین عملکرد آیفون ۸ پلاس و گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال دید و هر دوی این گوشی‌ها تجربه‌‌ای سریع، روان و بی‌نقص از این حیث برای کاربران خود به‌ ارمغان می‌آورند. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا چنین آزمایش‌هایی را معیاری مناسب برای تعیین برتری یک گوشی نسبت به گوشی دیگر می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات