توشیبا از نسل جدید باتری‌های شارژی فوق سریع برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یونی با ظرفیت دو برابر جهت استفاده در خودروهای الکتریکی را معرفی کرد.
تبلیغات

با نگاهی به تاریخچه خودروهای الکتریکی متوجه می‌شویم که در تمامی این سال‌ها چنین خودروهایی از سه مشکل عمده همواره رنج برده‌اند: میزان مسافت قابل طی شدن با یک بار شارژ، قیمت این خودروها و مدت‌زمان لازم برای شارژ کامل خودرو. در طول چندین سال اخیر، محدوده‌ی طی مسافت خودروهای الکتریکی پیشرفت چشمگیری تجربه کرده است. همچنین قیمت این خودروها طی سالیان اخیر با گرایش بیشتر شرکت‌های خودروسازی به چنین خودروهای پاکی، روزبه‌روز در حال کاهش است؛ اما مشکل سوم یعنی مدت‌زمان لازم برای شارژ خودرو هنوز به‌عنوان یک مشکل جدی و دغدغه‌ای بزرگ برای خریداران باقی مانده است.

حتی شورولت بولت، به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی که با تیراژ بالا به تولید رسیده و در آمریکا عرضه شده است نیز با ۳۰ دقیقه شارژ سریع تنها قادر است ۱۴۵ کیلومتر طی مسافت داشته باشد؛ اما اکنون با باتری‌های جدید شرکت توشیبا می‌توان امیدوار بود که این مشکل قدیمی خودروهای الکتریکی برای همیشه برطرف شود.

اوایل ماه جاری، توشیبا اعلام کرد که نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم-یونی را توسعه داده و به تولید رسانده است. توشیبا از ماده‌ای جدید با نام «اکسید نوبیوم تیتانیوم» در تولید باتری‌های جدید استفاده کرده است که ظرفیت باتری‌های یونی را تا دو برابر افزایش می‌دهد و این اجازه را می‌دهد که با سرعت به‌مراتب بیشتری در مقایسه با باتری‌های رایج لیتیومی شارژ شود. توشیبا ادعا می‌کند که استفاده از باتری‌های جدید، خودروهای الکتریکی را قادر خواهد ساخت تا با هر ۶ دقیقه شارژ سریع، بیش از ۳۲۰ کیلومتر مسافت طی مسیر کنند. این غول تکنولوژی ژاپنی همچنین اعلام کرده است که با مدت‌زمان مشابه شارژدهی، خودروهایی که از این باتری جدید بهره می‌برند قادر خواهند بود بیش از سه برابر بیشتر نسبت به خودروهای مجهز به باتری‌های لیتیومی مرسوم طی مسیر کنند.

اسامو هوری، مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت توشیبا دراین‌باره می‌گوید:

بسیار هیجان‌زده و خرسندیم از اینکه توانستیم نسل جدیدی از باتری‌های لیتیومی را با مواد جدید و یونی اکسید نوبیوم تیتانیوم توسعه دهیم. جدای از پیشرفت قابل توجه و تکنولوژی برتر ما در این زمینه، چنین اتفاقی را می‌توان به‌عنوان برهم‌زننده‌ی معادلات حاکم بر خودروهای برقی دانست و می‌تواند تفاوت شگرفی در میزان و سطح عملکرد این خودروها ایجاد کند. ما به تلاش خود در جهت بهبود عملکرد سیستم باتری‌های خود ادامه خواهیم داد و امیدواریم نسل جدید باتری‌هایمان از سال ۲۰۱۹ به‌صورت گسترده تولید و در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات