حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9 سامسونگ در پایین صفحه‌ نمایش قرار دارد

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که برای انتقال سنسور اثرانگشت به جلوی گوشی، از بخشی از صفحه‌نمایش استفاده می‌شود.
تبلیغات

تا پایان سال جاری میلادی، فرصت زیادی باقی نمانده است و شرکت سامسونگ در اوایل سال ۲۰۱۸ تصمیم دارد تا از گوشی پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رونمایی کند. به همین جهت، انتظار می‌رود در طی چند ماه باقی مانده، شایعات بیشتری از پرچمداران جدید سامسونگ به‌دست آید.

گلکسی اس ۹

شایعه‌ای که اخیراً منتشر شده است، به محل متفاوت جای‌گیری سنسور اثرانگشت در گوشی پرچمدار گلکسی اس ۹ سامسونگ اشاره می‌کند. شرکت سامسونگ، یک پتنت را در KIPRIS (سازمان حقوق مالکیت معنوی کره جنوبی) به ثبت رسانده است که جزئیاتی را در رابطه با گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ارائه می‌دهد.

اگر اطلاعات ارائه شده در پتنت از دقت بالایی برخوردار باشد، شرکت سامسونگ درنظر دارد تا بخشی را به حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش اضافه کند که محل جای‌‏گیری سنسور اثرانگشت کوچک و فوق سریع آن خواهد بود. البته به‌نظر می‌رسد که اضافه شدن بریدگی به پایین صفحه‌نمایش، انتقادات را از آیفون ۱۰ (iPhone X) اپل متوجه پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس خواهد ساخت؛ طیف گسترده‎ای از علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تمایلی به دیدن بریدگی مشابه با آیفون ۱۰ اپل روی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ ندارند.

به‌نظر می‌رسد عدم امکان ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش و همچنین انتقادات وارد شده نسبت به جای‌گیری مناسب حسگر اثرانگشت در پشت گوشی و در کنار دوربین، باعث شده است تا کره‌ای‌ها به دنبال الگوبرداری از سازندگانی مانند اسنشال و اپل برای پرچمدار بعدی خود باشند. با اینکه ممکن است گوشی پرچمدار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با بریدگی روی صفحه‌نمایش ارائه شود، گفته شده است که این دو مدل صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی اینفینیتی دیسپلی مشابه با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خواهند داشت.

گلکسی اس ۹

شرکت سامسونگ در سال آینده، احتمالاً از ترکیب دو چیپ‌ست مختلف برای پرچمداران ۲۰۱۸ خود استفاده خواهد کرد؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، امسال گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در دو مدل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ عرضه شده‌اند. فبلت گلکسی نوت ۸ نیز به تبعیت از پرچمدار ۲۰۱۷ سامسونگ، با دو تراشه مختلف به فروش می‌رسد؛ در ایالات متحده و چین، نسخه مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ به مشتریان تحویل داده می‌شود و در سایر بازارها، گلکسی نوت ۸ با تراشه اکسینوس ۸۸۹۵ سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

با توجه به احتمال استفاده از دو تراشه مختلف برای گلکسی اس ۹، شرکت سامسونگ پرچمداران جدید خود را به صورت گسترده با تراشه پرچمدار بعدی از سری اکسینوس به فروش خواهد رساند و در ایالات متحده، چیپ‌ست پرچمدار اسنپدراگون ۸۴۵ قلب تپنده‌ی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی نوت ۸ نسبت به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس و همچنین نسل قبل یعنی گلکسی نوت ۷ که تولید آن متوقف شد، تجهیز این مدل به شش گیگابایت حافظه رم است. شرکت سامسونگ گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با تنها چهار گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه کرده است؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که در سال آینده وضعیت تغییر خواهد یافت و پرچمداران جدید سامسونگ از سری گلکسی اس به شش گیگابایت رم مجهز می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات