بسترن X80 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
برند بسترن، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی فاو چین است. با توجه به شایعات مربوط به واردات خودروی X80 از محصولات بسترن، به معرفی این محصول می‌پردازیم.
تبلیغات

رشد خودروسازی چین بر هیچ کس پوشیده نیست. این موضوع، حتی شرکت‌های فعال در زمینه‌ی کامیون و اتوبوس را به سمت تولید سواری‌های متنوع تشویق کرده است. برندهایی مثل جک و فاو، از این دسته هستند. گروه فا (تلفظ درست واژه‌ی FAW) در سال ۱۹۵۳ با سرمایه‌گذاری دولتی بنیان نهاده شد و امروزه نیز بخش اصلی سهام آن در اختیار دولت چین باقی مانده است. فاو دارای دو زیرمجموعه‌ی عظیم خودروسازی است که شامل هونگ‌کی و بسترن می‌شود. با توجه به اینکه سابقه‌ی فاو، بیشتر بر ساخت کامیون و صنایع سنگین حمل و نقل استوار است، برند بسترن در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد تا مکانی مخصوص تولید خودروهای مدرن باشد. البته نباید فراموش کرد که شرکت هونگ‌کی، از سال‌های دهه‌ی ۵۰ میلادی فعال است و سواری‌های تشریفاتی کلاس لوکس، برای بازار داخلی چین تولید می‌کند.

هرچند سواری‌های بسترن، شامل چهار خودروی B30 ،B50 ،B70 و B90 می‌شود، دو کراس‌اور هم در سبد محصولات این برند، دیده می‌شوند که شامل X40 در کلاس کراس‌اورهای کوچک و X80 در گروه کراس‌اورهای سایز متوسط است. نمونه‌ای از X80 که زمزمه‌های ورود آن به ایران شنیده می‌شود، با نسل دوم خود در حال ساخت است. نسل قبلی این خودور، شدیدا تحت تأثیر محصولات مزدا بود؛ اما با رشد فنی و مالی فاو، با طراحی جدید و اختصاصی در نسل دوم عرضه می‌شود. شایع شده که پلت‌فرم مزدا 6، برای تولید این کراس‌اور باز طراحی شده است؛ اما شاسی و بدنه‌ی X80 جدید، عاریت‌گرفته از هیچ خودروی دیگری نیست و توسط مهندسان فاو، تکامل پیدا کرده است.

besturn X80

این خودرو، فروش خیره‌کننده‌ای در بازار چین ندارد؛ اما به‌عنوان یک محصول خارجی در کشورهای عربی و خصوصا در روسیه، تا حدودی مورد توجه بوده است. محصولات بسترن، با حمایت گروه خودروسازی بهمن در ایران عرضه می‌شوند و با توجه به جای خالی کراس‌اور در سبد این شرکت، شانس زیادی برای حضور X80 در بازار کشور وجود دارد.

طراحی ظاهری و بدنه

چراغ‌های جلو، اولین قسمتی از یک خودرو محسوب می‌شوند که چشم بیننده را به سمت خود می‌کشند. شاید برای مخاطب ایرانی، چراغ‌های بسترن X80 یادآور محصولات لیفان باشد؛ اما در مجموع، طراحی مستقل و جدیدی ارائه می‌کند. از سویی دیگر، سادگی این خودرو در فرم بدنه و ادوات به‌کاررفته در نمای روبرو، حس یک کراس‌اور ارزان‌قیمت و چینی به بیننده می‌دهد.

besturn X80

جلوپنجره‌ی X80، جذابیت خاصی ندارد و صرفا با چند ردیف فلز براق که ضخامت‌های متفاوتی دارند با پس‌زمینه‌ای از پلاستیک مشبک، ارائه می‌شود. شاید تنها قسمتی از بدنه‌ی خودرو که با فکر و جدیت طراحی شده است، چراغ‌های جلو باشند. در این قسمت با فرم خاصی مواجه هستیم که همراه با چاشنی خلاقیت، از گوشه‌ی خارجی به سمت گلگیر کشیده شده است تا شخصیت اسپرت X80 را تقویت کند. سپر جلوی این خودرو، فاقد حجم‌دهی پیچیده است و صرفا با ادوات پلاستیکی در مرکز و محل مخصوص مه‌شکن در گوشه‌ها، ارائه می‌شود. حالت چندضلعی نامنتظم برای مه‌شکن ارزان‌قیمت دایره‌ای، تقریبا در تمامی محصولات چینی این کلاس بدنه وجود دارد. از نکات مثبت در طراحی X80، می‌توان به خطوط حجم‌دهنده روی کاپوت جلو اشاره کرد که هماهنگ با فرم چراغ‌ها، از کنار ستون A تا نزدیکی جلو پنجره کشیده شده‌اند.

besturn X80

در شرایطی که طراحی نمای روبروی X80، محافظه‌کارانه و با هدف کاهش هزینه‌ی نهائی انجام شده است، از زاویه‌ی جانبی با جذابیت بیشتری روبرو هستیم. قاب براق کروم، حاشیه‌ی پنجره‌ها را پوشش می‌دهد، درحالی‌که چرخ‌ها و ریل باربند هم نقره‌ای هستند. رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ با حالت ۵ پر ساده برای X80 در نظر گرفته شده‌اند که طبق معمول خودروهای چینی، لاستیک‌های با عرض متوسط دارند. پلاستیک سیاه‌رنگ سرتاسر زیر خودرو را در بر گرفته است و از سپر جلو تا سپر عقب، در امتداد گلگیرها و رکاب را پوشش می‌دهد. خط حجم‌دهنده‌ی مناسبی هم گوشه‌های چراغ‌های جلو و عقب را پیوند داده است که از محل دستگیره‌ها می‌گذرد. در قسمت گلگیرها و پایین درهای X80 نیز فرم‌دهی کم‌عمقی دیده می‌شود که سادگی آزادهنده‌ی درها را کاهش می‌دهد.

besturn X80

از نمای پشت X80، کراس‌اور جک S5 یادآوری می‌شود؛ اما فاقد پیچیدگی بدنه روی کاپوت عقب است. طراحان بسترن، با اضافه کردن چراغ‌های سفید مه‌شکن روی روشنایی اصلی، خلاقیت ناخوشایندی رقم زده‌اند که به‌نوعی ناهماهنگ با دیگر اجزا دیده می‌شود. از سویی دیگر، حفره‌های عجیبی بالای سپر دیده می‌شوند که با رنگ قرمز به‌عنوان چراغ ترمز عمل می‌کنند. هرچند فرم شیشه‌ی عقب و اسپویلر منحنی، طراحی جذابی دارد و با حالت ضربدری در گوشه‌ها، هماهنگ با پنجره‌ها دیده می‌شود، خلاقیت خاصی روی درپوش صندوق دیده نمی‌شود و صرفا از خطوط کم‌رمق برای رفع سادگی بدنه استفاده شده است. سپر عقب، کاملا پلاستیکی و ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد؛ اما با اضافه کردن ادوات نقره‌ای رنگ و اگزوزهای چهارگوش، ظاهر بهتری به بسترن X80 می‌دهد.

در مجموع، نمی‌توان نمره‌ی بالایی به طراحی کراس‌اور بسترن داد و اگر چه زشت و آزاردهنده نیست، اما جذابیتی فراتر از دیگر محصولات چینی بازار جهانی ارائه نمی‌کند. ابعاد بسترن X80 ، شامل ۴۵۸۶ میلی‌متر طول با ۱۸۲۰ میلی‌متر عرض است که با ارتفاع سقف ۱۶۹۵ میلی‌متر و فاصله‌ محورهای ۲۶۷۵ میلی‌متر ارائه می‌شود.

طراحی داخلی و کابین

ورود به کابین X80 تجربه‌ای متفاوت است که البته می‌تواند خوشایند و همه‌کس پسند نباشد اما به‌عنوان یک محصول چینی، قابل قبول به نظر رسد. روی داشبورد، با حداقل هزینه از قطعاتی نقره‌ای رنگ استفاده شده است که چشم را هدایت و این قسمت را به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌کند. چنین سبکی در طراحی داشبورد را به شکلی محافظه‌کارانه‌تر در بسترن B30 دیده‌ایم. فرم کلی در مجرای هوای تهویه مطبوع، کاملا معمولی است و نمایشگر ۷ اینچی در قسمت بالایی آن دیده می‌شود. البته نباید فراموش کرد که نسخه‌های پایه از بسترن X80، فاقد مانیتور و آپشن‌های مربوط به آن هستند. انبوهی از کلیدها در قسمت میانی داشبورد چیده شده است که در نگاه اول، شلوغ و گیج‌کننده به نظر می‌رسد. قسمت مربوط به شارژر و فندک خودرو هم به شکل ناخوشایند و ناهماهنگی در پاین داشبورد و مجاور دسته‌دنده دیده می‌شود.

besturn X80

فرمان X80، مشابه دیگر محصولات بسترن است و در نمونه‌ی فول‌آپشن (تیپ لاکچری و فلگ‌شیپ) دارای کلیدهای متنوع مربوط به کنترل سرگرمی‌های چندرسانه‌ای و ارتباط تلفنی خواهد بود. قطعه‌ای نقره‌ای رنگ و هماهنگ با فرم داشبورد روی فرمان پلاستیکی دیده می‌شود که از نکات مثبت این قسمت محسوب می‌شود. پشت پنل، از آرایش سیلندری استفاده شده است که هرچند با ظاهری تکراری ارائه می‌شود، کمی حس اسپرت و جوا‌ن‌پسند القا می‌کند. بخش اصلی اطلاعات فنی مورد نیاز راننده، روی نمایشگر‌های تک‌رنگ داخل پنل کیلومترشمار و سرعت‌سنج، با پس‌زمینه‌ی آبی دیده می‌شود، ضمن اینکه خبری از مانیتور TFT بین سیلندرها نیست.

نمونه‌های با آپشن‌های بیشتر، دارای صندلی چرم به رنگ کرم روشن هستند که تا حدودی لوکس و جذاب به نظر می‌رسند. طراحی تودری‌ها نیز به لطف استفاده از پوشش نرم صندلی‌ها و دستگیره‌های نقره‌ای رنگ، حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. درباره‌ی راحتی کاربران X80 و حجم مفید فضای این خودرو، نمی‌توان با قاطعیت نظر داد؛ اما مسلما با توجه به ابعاد خودرو، برای ۴ نفر بالغ کافی خواهد بود. صندوق بار X80 با حجم ۳۹۸ لیتر ارائه می‌شود که در مقایسه با صندوق ۵۰۰ لیتری سمند یا حتی صندوق پژو ۴۰۵ به حجم ۴۷۰ لیتر، حرف زیادی برای گفتن ندارد. البته می‌توان طبق روال همه‌ی کراس‌اورهای دنیا، صندلی‌های عقب را به سمت جلو جمع کرد و فضای بیشتری برای بارهای حجیم در اختیار داشت.

پیشرانه و قوای فنی

دو قوای محرک کاملا متفاوت برای خریداران بسترن X80 در چین، قابل انتخاب هستند. این موضوع، باعث می‌شود که شرکت واردکننده، در مقابل دو کلاس قیمتی مختلف، مجبور به تصمیم‌گیری شود؛ چرا که تجربه نشان داده است دو محصول با ظاهر مشابه و قیمت‌های متفاوت، فروش بالایی در بازار ایران نخواهند داشت و نمونه‌ی ارزان‌تر حتی با پیشرانه‌ی ضعیف‌تر، مورد ‌توجه خریداران احتمالی قرار خواهد گرفت.

نمونه‌ی پایه از بسترن X80 با پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که قدرت ۱۴۵ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. گشتاور این مدل ۱۸۴ نیوتن‌متر است و از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود. هر دو نوع جعبه‌دنده‌ی دستی و اتوماتیک برای X80 قابل سفارش است که وزن خالص آن را به ۱۵۰۰ تا ۱۵۴۵ کیلوگرم می‌رساند. اطلاعات دقیقی از زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در دسترس نیست؛ اما با توجه به تشابه فنی و وزنی این خودرو با چری تیگو ۵ و بسیاری دیگر کراس‌اورهای ۲ لیتری ساخت چین، می‌توان پیش‌بینی کرد در زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنا به ادعای منابع چینی، میانگین مصرف سوخت X80 با پیشرانه‌ی ۲ لیتری، نزدیک به ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

Besturn X80

بسترن X80 با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری هم تولید می‌شود که با جلوپنجره‌ی اختصاصی ارائه می‌شود. این محصول، قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر به همراه دارد. این نمونه، بیشترین گشتاور خود را در دور موتورهای ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بردقیقه تولید می‌کند که آمار جالب توجهی برای یک کراس‌اور چینی است. وزن خالص این مدل که صرفا با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته عرضه می‌شود، ۱۶۱۰ کیلوگرم خواهد بود که احتمالا، زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زیر ۱۰ ثانیه ارائه خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت X80 با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری، ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

در ادامه‌ی مطلب، فهرست نسخه‌های مختلف بسترن X80 با پیشرانه‌های مختلف و سطح آپشن‌های متنوع دیده می‌شود؛ ضمن اینکه قیمت خودروهای مذکور در بازار چین، با دلار آمریکا معادل‌سازی شده است.

مدل

نوع پیشرانه

قدرت (اسب بخار)

قیمت در بازار چین (دلار)

2.0L MT Base

۲ لیتر تنفس طبیعی

۱۴۵

۱۸,۰۰۰

2.0L MT

Luxury

۲ لیتر تنفس طبیعی

۱۴۵

۱۹,۸۰۰

2.0L AT

Comfort

۲ لیتر تنفس طبیعی

۱۴۵

۲۰,۱۰۰

2.0L AT Luxury

۲ لیتر تنفس طبیعی

۱۴۵

۲۱,۹۰۰

1.8L AT Luxury

۱.۸ لیتر توربوشارژ

۱۷۷

۲۲,۸۰۰

1.8L AT SPORT

۱.۸ لیتر توربوشارژ

۱۷۷

۲۳,۴۰۰

1.8L AT Flagship

۱.۸ لیتر توربوشارژ

۱۷۷

۲۷,۴۰۰

آپشن‌های رفاهی

در نمای بیرونی، رینگ ۱۷ اینچ آلومینیوم با لاستیک ۲۱۵ میلی‌متر برای X80 در مدل‌های مختلف وجود دارد. در همه‌ی نسخه‌ها، چراغ بدرقه (روشن ماندن چراغ‌ها بعد از خروج از خودرو)، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های گرم‌شونده با تنظیم برقی، ریل باربند، اگزوزهای دوگانه‌ی کروم، اسپویلر (بال) عقب و سانروف وجود دارد. در نمونه‌های با آپشن‌های بیشتر، لامپ‌های زنون باقدرت قابل تنظیم، روشنایی اتوماتیک، سنسور باران، آنتن کوسه‌ای و چراغ عقب LED همراه با روشنایی روز LED هم قابل استفاده خواهند بود.

Besturn X80

در فضای داخلی بسترن X80، آپشن‌های کروز کنترل، شیشه‌های برقی، رادیو پخش با قابلیت اتصال AUX و صندلی‌های چرم، تقریبا در تمامی مدل‌ها وجود دارند؛ اما امکاناتی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچ، دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، پخش‌کننده‌ی DVD، اتصال بلوتوث و درگاه USB، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و گرم‌کن داخلی؛ تنها در نسخه‌های بالا (تیپ لاکچری و فلگ‌شیپ) دیده می‌شوند.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

درحالی‌که تمامی خودروهای چینی وارداتی دارای ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادف این کشور (C-NCAP) هستند، چنین موضوعی درباره‌ی بسترن X80 در سایت رسمی فاو، ذکر نشده است. البته نباید فراموش کرد که شرکت سازنده، از نظر تعامل با مشتری و ارائه‌ی وب‌سایت قابل قبول برای تمامی محصولات خود، ضعیف عمل می‌کند و X80 در نمایندگی‌های فروش شرکت فاو در کشورهای عربی، دارای ۵ ستاره‌ی ایمنی از C-NCAP، با امتیاز ۵۹ از ۶۰، معرفی می‌شود.

آپشن‌های ایمنی کراس‌اور بسترن در نمونه‌ی پایه، شامل ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سنسور عقب می‌شود، درحالی‌که نمونه‌های گران‌تر، X80 با سنسور باد لاستیک‌ها و ۶ کیسه‌ی هوا (۲ کیسه‌ی هوای مقابل سر و ۲ کیسه‌ هوای جانبی برای سرنشینان جلو همراه با ۲ کیسه هوای پرده‌ای) علاوه بر آپشن‌های ایمنی استاندارد، ارائه می‌شود.

قیمت نهایی و مقایسه با رقبا

با توجه به ارزش مدل‌های مختلف بسترن X80 در بازار چین، می‌توان تا حدودی به قیمت این خودرو در ایران رسید. ارزان‌ترین نمونه از X80، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۴۴ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی ارائه می‌شود که همراه با آپشن‌های استاندارد، بیش از ۱۲۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. کراس‌اور بسترن، با همین پیشرانه و گیربکس اتوماتیک، همراه آپشن‌های تیپ کامفورت، در محدوده‌ی ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود. با این حساب، احتمال واردات نمونه‌ی ۱۷۷ اسب بخار به قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان، بعید به نظر می‌رسد.

besturn X80

با توجه به ناکامی محسوس چری تیگو 7 در جلب نظر مشتری ایرانی با قیمتی نزدیک به ۱۳۰ میلیون، می‌توان اطمینان داشت بسترن X80 هم در صورت عرضه با چنین قیمت‌هایی، قادر به جذب خریدار نباشد. درحالی‌که بازار ایران، کراس‌اور قابل قبولی در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان ندارد، پرداخت مبالغی اینچنین برای یک محصول چینی، بعید به نظر می‌رسد.

جک S5 با پیشرانه‌ای مشابه X80 توربوشارژ ارائه می‌شود و حتی اگر از نظر فنی، عملکردی مشابه بسترن نداشته باشد، با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان قابل خرید است. از سویی دیگر، سوزوکی گرند ویتارا با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری قدرتمند، سیستم دو دیفرانسیل و کیفیت یک محصول ژاپنی، هرچند چهره‌ای قدیمی دارد؛ مسلما جذابیت بیشتری نسبت به یک کراس‌اور ناشناخته از چین، ارائه می‌کند. فراموش نکنیم، بازار داغ دست دوم برای کیا اسپورتیج و هیوندای توسان، خریدار احتمالی بسترن X80 را به فکر هزینه‌ی بیشتر و خرید یک محصول مشهور کره‌ای، هدایت می‌کند.

مشخصات

بسترن X80 2 L

بسترن X80 1.8 L

جیلی امگرند NL3

BYD S6

MVM  X33-S

لیفان X60

چانگان SC35

هایما S7 توربو

جک S5 توربو

حجم موتور (سی‌سی)

۱۹۹۹

۱۷۹۶

۱۷۹۶

۲۴۰۰

۱۹۷۱

۱۷۹۴

۱۶۰۰

۱۷۹۵

۱۹۹۷

تعداد سیلندر

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار)

۱۴۵

۱۷۷

۱۸۵

۱۶۰

۱۳۶

۱۳۱

۱۲۳

۱۷۰

۱۷۴

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۱۸۵

۲۰۰

۱۹۷

۱۸۵

۱۷۵

۱۷۰

نامشخص

۱۷۰

۱۸۰

نوع جعبه دنده

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۷ سرعته

اتوماتیک ۴ سرعته

اتوماتیک ۴ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

حجم باک (لیتر)

۶۴

۶۴

۶۰

۷۲

۵۵

۵۵

۵۲

۶۱

۵۵

مصرف سوخت سیکل ترکیبی 

(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۸.۵

۹.۲

۱۱

۱۰

۸.۵

۸.۲

۷

۹.۶

نامشخص

طول (میلی‌متر)

۴۵۸۶

۴۵۸۶

۴۵۱۹

۴۸۱۰

۴۴۱۹

۴۳۲۵

۴۱۶۰

۴۵۳۰

۴۴۳۰

عرض 

(میلی‌متر)

۱۸۲۰

۱۸۲۰

۱۸۳۱ 

۱۸۵۵

۱۷۶۵

۱۷۹۰

۱۸۱۰

۱۸۳۰

۱۸۴۰

ارتفاع 

(میلی‌متر)

۱۶۹۵

۱۶۹۵

۱۶۹۴

۱۷۲۵

۱۶۵۱

۱۶۹۰

۱۶۷۰

۱۷۳۰

۱۶۶۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۵۴۵

۱۵۴۵

۱۶۷۰

۱۶۹۵

۱۴۲۰

۱۳۳۰

۱۲۹۰

۱۵۴۵

۱۵۴۵

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

یورو۵

یورو۵

یورو۵

یورو۵

یورو ۴

نامشخص

یورو۵

یورو۵

قیمت (میلیون تومان)*

۱۲۰*

۱۴۰*

۱۲۰*

۹۶

۷۵

۶۷

۶۴

۸۸

۹۷

مشخصات

چری تیگو 7

سوزوکی گرندویتارا

هوندا HR-V

تویوتا C-HR (هیبرید)

رنو کپچر توربو

پژو ۲۰۰۸ توربو

سانگ‌یانگ تیوولی

سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۱۷

سانگ‌یانگ اکتیون ۲۰۱۷

نیسان جوک اسکای پک

توسان ۲۰۱۷

میتسوبیشی ASX

ام‌جی GS

حجم موتور (سی‌سی)

۱۴۹۸

۲۴۰۰

۱۵۰۰

۱۸۰۰

۱۱۹۷

۱۱۹۹

۱۵۹۵

۱۹۹۸

۲۴۰۰

۱۵۹۸

۲۰۰۰

۲۰۰۰

۲۰۰۰

تعداد سیلندر

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۳ خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۲

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار)

۱۵۰

۱۷۰

۱۳۰

۱۲۲

۱۲۰

۱۱۰

۱۲۸

۱۵۰

۱۵۰

۱۱۷

۱۶۴

۱۴۷

۲۱۷

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۱۷۰

۱۷۰

۲۰۰

۱۷۰

۱۹۲

۱۸۸

۱۷۰

۱۷۰

۱۷۰

۱۸۰

۱۷۰

۱۷۰

۲۰۰

نوع جعبه دنده

CVT

اتوماتیک ۵ سرعته

CVT

CVT

اتوماتیک ۶ سرعته، دو کلاچه

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

  CVT Xtronic

اتوماتیک ۶ سرعته

CVT

اتوماتیک ۶ سرعته

حجم باک (لیتر)

۵۷

۶۷

۵۰

۵۰

۴۵

۵۰

۴۷

۵۷

۷۵

۴۶

۵۰

۵۰

۵۰

مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۶.۵

۹.۶

۵.۵ 

۳.۸

۵.۹

۴.۸

۵.۷

۷.۷

۹.۶

۶

۸.۵

۸.۵

۸

طول (میلی‌متر)

۴۵۰۰

۴۴۷۰

۴.۲۹۵ 

۴۳۶۰

۴۱۲۲

۴۱۵۸

۴۱۹۵

۴۴۱۰

۴۴۶۵

۴۱۳۵

۴۴۷۵

۴۲۹۰

۴۵۱۰

عرض (میلی‌متر)

۱۸۳۷

۱۸۱۰

۱.۷۷۰

۱۷۹۵

۱۷۷۸

۱۸۲۹

۱۷۹۵

۱۸۳۰

۱۸۸۰

۱۷۶۵

۱۸۵۰

۱۷۵۵

۱۸۵۰

ارتفاع (میلی‌متر)

۱۶۷۰

۱۸۱۰

۱.۶۰۵

۱۵۶۵

۱۵۶۶

۱۵۵۷

۱۵۹۰

۱۶۷۵

۱۷۳۵

۱۵۶۵

۱۶۴۵

۱۶۱۰

۱۶۷۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۴۳۲

۱۵۵۵

۱۳۱۵

۱۳۸۰

۱۱۸۰

۱۱۵۰

۱۳۰۰

۱۶۸۰

۱۸۸۷

۱۳۴۲

۱۵۲۰

۱۴۵۰

۱۴۷۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

یورو ۴

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

گالری

besturn X80
besturn X80
besturn X80
Besturn X80
besturn X80
Besturn X80
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات