گوگل از سیستم پرداخت آنلاین جدیدی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌تازگی از سیستم جدیدی رونمایی کرده است که روند پرداخت‌های آنلاین را ساده‌تر و سریع‌تر از قبل می‌کند.
تبلیغات

این سیستم جدید که با اندروید پی (Android pay) ادغام شده است، به‌ کاربران اجازه می‌دهد که تنها با چند کلیک ساده، اقدام به‌ خریداری محصول مورد نظرشان کنند.

روش کار این سیستم بسیار ساده است. هرگاه قصد خرید محصولی از سایت‌های شریک گوگل داشته باشید، سیستم «Pay with Google» به کمک اندروید پی، به‌سرعت اطلاعات حساب بانکی شما را استخراج می‌کند. از این‌رو فاصله‌ی بین انتخاب کالا تا خرید آن تنها چند کلیک ساده است.

گوگل امکان دسترسی توسعه‌دهندگان به این سرویس را با API-های جدید خود فراهم کرده است. بنابراین از این پس می‌توان شاهد حضور این ویژگی در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نیز بود. تنها کاری که توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از این سرویس باید انجام دهند، اضافه‌ کردن چند خط کد از پیش تعیین‌شده است. البته برای استفاده از این ویژگی در وب‌سایت‌ها تنها باید از مرورگر کروم استفاده کرد.

فعلا تنها فروشگاه‌های محدودی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند که شامل دایس در بریتانیا، کایاک در ایالات متحده آمریکا و آی‌فود در برزیل می‌شود. اگرچه اکنون تعداد فروشگاه‌هایی که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند اندک است؛ اما اگر به صفحه‌ی مربوط به این سیستم در گوگل سری بزنید، شاهد حضور نام‌های بزرگی چون دلیوِرو، جاست‌ایت، ایر بی‌ان‌بی و هتل‌ تونایت خواهید بود که عبارت «به‌زودی» در جلوی نامشان نقش بسته است.

اقدام اخیر گوگل، علاوه بر اینکه در پرداخت‌های آنلاین سهولت بیشتری برای کاربران به ارمغان می‌آورد، در گسترش پلتفرم اندروید پی نیز نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات