چگونه در حال مسافرت، تیم خود را مدیریت کنیم

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی مدیران به اقتضای کسب و کار خود مجبور به انجام مسافرت‌های متعدد هستند. آن‌ها باید با روشی صحیح، در این زمان‌ها نیز مدیریت خود را انجام دهند.
تبلیغات

برخی اوقات، مدیران به دلایل مختلف مجبور هستند که مسافرت‌های متعددی انجام دهند. جلسات با شرکت‌های جدید، عقد قرارداد با نمایندگی‌ها و سفارش محصولات جدید، از دلایل این سفرهای کاری هستند. به‌طور حتم زمانی که یک مدیر در مسافرت است، تمرکزش به اندازه‌ی حضور فیزیکی در دفتر نخواهد بود و در نتیجه، مدیریت شرکت دشوارتر خواهد بود. به هر حال کسب و کار و تجارت هیچ‌گاه منتظر تمام شدن سفرهای شما نمی‌مانند و باید خواه ناخواه روشی مناسب برای پیشبرد کارها در این مدت پیدا کنید.

آماندا آبلا، کارآفرین و مشاور کسب و کار، از تجارب خود استفاده کرده و نکاتی برای مدیریت بهتر کسب و کار در زمان مسافرت ارائه داده است:

به مسئولیت‌های جدید نه بگویید

شرکتی که مدیرش به مرحله‌ی سفرهای کاری متعدد رسیده است، به‌طور حتم مقیاس پذیری خوبی داشته و روند اضافه شدن مشتریان و کارهای جدید، در آن سرعت گرفته است. نکته‌ی مهم این است که مدیران در این حالت و زمانی که سفرهای کاری در زمانی کوتاه و پشت سر هم اتفاق می‌افتند، نباید مسئولیت جدیدی قبول کنند. آن‌ها باید پیش از سفر برای کارهای شرکت برنامه‌ریزی کنند و قبول مسئولیت در این حالت، برنامه‌ریزی‌های قبلی را به‌طور کامل از بین می‌برد.

کارها را پیش از موعد مقرر انجام دهید

اگرچه نمی‌توان تمام اتفاقات آینده را پیش‌بینی کرد، اما قطعا کارهایی هستند که می‌توانید قبل از شروع شدن سفرهای متعدد، برای زمان آینده آماده کنید. به‌عنوان مثال قبل از سفر می‌توانید تعهدات دوره‌ای خود به مشتریان را انجام دهید. علاوه بر آن، برخی کارها مانند بازاریابی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی را می‌توانید به کمک ابزارهای اتوماسیون انجام دهید.

هر موردی یک فرصت بازاریابی است

یکی از نکات مهم مدیریتی که با تجربه به‌ دست خواهید آورد این است که بازار هدف، همواره سعی می‌کند وارد زندگی شما شود. به بیان دیگر، هر اتفاق و رویداد اطراف شما، می‌تواند یک فرصت بازاریابی باشد. بنابراین باید از سفر خود علاوه بر هدف اصلی، به‌عنوان فرصت بازاریابی نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که سفرهای کاری هزینه‌بر هستند و شما حداقل می‌توانید از این هزینه به نفع شرکت و بازاریابی استفاده کنید.

شما به‌عنوان یک مدیر در حال سفر هم می‌توانید کسب و کار خود را مدیریت کنید. کافی است تمرکز داشته باشید، برخی کارها را پیش از موعد تحویل دهید و مهم‌تر از همه، برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر داشته باشید تا تعداد و زمان سفرها بیش از اندازه نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات