نگرانی مدیران لندرور از کپی کاری شرکت‌های چینی

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از کپی شدن چندین محصول جگوار-لندرور توسط شرکت‌های چینی، این گروه بریتانیایی رویکرد جدیدی در رونمایی از محصولات آِینده‌ی خود در پیش خواهد گرفت.
تبلیغات

فولکس واگن، پورشه، اسمارت و اخیرا لندرور قربانی کپی کردن شرکت‌های چینی شده‌اند. در سال ۲۰۱۵ بود که مدل LandWind X7 معرفی شد؛ طراحی ظاهری این شاسی‌بلند چینی دقیقا از  مدل رنجرور ایوک (Evoque) کپی شده بود. اما حالا مدیران این شرکت بریتانیایی امیدوار هستند که با روش جدید رونمایی از محصولات خود، از کپی شدن زودهنگام محصولاتشان توسط شرکت‌های چینی جلوگیری کنند؛ شاید نتیجه‌ی این روش جدید، منتظر ماندن بیشتر برای دیدن مدل‌های مفهومی این شرکت باشد.

LandWind X7

بر اساس گزارش اتوکار، مدیر بخش طراحی لندرور، جری مک‌گاورن، نگران رونمایی مدل‌های مفهومی و کپی شدن آن‌ها توسط شرکت‌های خودروسازی چینی است. در واقع با رونمایی مدل مفهومی، شرکت‌های چینی مدل کپی نهایی و تولیدی آن خودرو را زودتر از جگوارلندرور به بازار عرضه می‌کنند. پس از معرفی لندوایند X7 و کپی واضح از رنجرور ایوک، مقامات لندرور به‌صورت جدی در حال پیگیری کپی‌رایت و شکایت از این شرکت چینی هستند.

مک‌گاورن در طی مصاحبه‌ای در هفته‌ی گذشته گفت:

ما نگران این هستیم که با معرفی مدل مفهومی و اولیه دو سال پیش از رونمایی مدل نهایی و تولیدی (مانند رنجرور ایوک)، به‌راحتی محصول جدید ما کپی شود.
 Range Rover

بر اساس گفته‌های سخنگوی جگوارلندرور، این شرکت موفقیت خود را مدیون طراحی و مهندسی منحصربه‌فرد خود است که باید از این میراث محافظت شود. اما رنجرور ایوک، تنها مورد کپی‌شده توسط شرکت‌های خودروسازی چینی نبود. مدل Hongqi LS5 نیز در اصل، کپی رنجرور اسپرت است و البته خودروی برقی و مفهومی شرکت چینی هانتنگ (Hanteng)، شباهت بسیار زیادی با خودروی مفهومی جگوار i-Pace دارد. تعداد موارد کپی‌شده توسط چینی‌ها روزبه‌روز در حال گسترش است؛ به همین منظور شرکت‌هایی چون جگوار لندرور به دنبال راهی برای مقابله با این عمل هستند.

 Range Rover
 Range Rover
 Range Rover
 Range Rover

جدیدترین مدل مفهومی که ممکن است لندرور رونمایی کند، نسل جدید دیفندر است. مک‌گاورن به چندین نکته در مورد دیفندر جدید اشاره کرده است؛ بر اساس سخنان وی، طراحان و مهندسان لندرور حداکثر تلاش خود را به کار برده‌اند تا دیفندر جدید، یادآور مدل کلاسیک این شاسی‌بلند محبوب باشد. با پیش گرفتن رویکرد جدید در معرفی مدل‌های مفهومی و اولیه، احتمالا زمان بیشتری باید برای رونمایی از نسل جدید دیفندر منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات