مایکروسافت سرویس آفیس میکس را منحل می‌کند

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد آفیس میکس را کنار بگذارد و قابلیت‌های آن را به پاورپوینت منتقل کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴، مایکروسافت نسخه‌ی پیش‌نمایش برنامه‌ی آفیس میکس را معرفی کرد؛ ابزاری که اسلایدهای پاورپوینت معمولی را به درس‌ها و ارائه‌های پویا تبدیل می‌کرد. با وجود اینکه این برنامه به‌روزرسانی‌های متعددی دریافت کرد و بهبودهای فراوانی در چند سال اخیر به خود دید، هرگز از حالت پیش‌نمایش خارج نشد و به انتشار نهایی نرسید.

حالا مایکروسافت اعلام کرده است که سرانجام قصد دارد آفیس میکس را کنار بگذارد. این شرکت به کاربران توصیه کرده است که داده‌های خود را به سرویس Stream منتقل کنند.

مایکروسافت اعلام کرده است که اگر در حال حاضر کاربر آفیس میکس هستید، از امروز می‌توانید محتوای موجود خود را مشاهده، اصلاح، حذف یا دانلود کنید. از آن گذشته، اگر کاربر آفیس ۳۶۵ هستید می‌توانید محتوای آفیس میکس خود را به مایکروسافت استریم منتقل کنید. در غیر این‌صورت می‌توانید آن‌ها را در قالب پرونده‌های پاورپوینت دانلود کنید.

از تاریخ اول ژانویه‌ی ۲۰۱۸، کاربران جدید قادر به ثبت نام در آفیس میکس نخواهند بود؛ حتی امکان دانلود افزونه‌ی آفیس میکس نیز وجود نخواهد داشت. نهایتا در تاریخ اول ماه می ۲۰۱۸، سایت و کلیه‌ی محتویات آن رسما به پایان کار خود خواهند رسید و از دسترس خارج خواهند شد.

با این وجود، برای کاربران این افزونه جای نگرانی نیست؛ چرا که مایکروسافت اعلام کرده است قابلیت‌های آفیس میکس مستقیما به پاورپوینت، مایکروسافت استریم و مایکروسافت فورمز در مجموعه‌ی آفیس ۳۶۵ منتقل خواهد شد و در دسترس کاربران ویندوز قرار خواهد گرفت. این شرکت اظهار داشته است که در نظر دارد خدمات فوق را در آینده روی پلتفرم‌های بیشتری ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات