اپل در ماه اکتبر رویداد خبری برگزار نمی‌کند

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کریگ فدریگی، سرپرست ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، تأیید کرده است که مراسم خبری در ماه اکتبر برگزار نخواهد شد.
تبلیغات

تا پایان سال جاری میلادی، زمان زیادی باقی نمانده است و آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد، کوپرتینویی‌ها برنامه‌ای برای برگزاری رویداد خبری به منظور معرفی محصولات جدید خود ندارند. کریگ فدریگی، سرپرست ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، در واکنش به احتمال برگزاری رویداد خبری در ماه اکتبر به منظور رونمایی از محصولات جدید این شرکت، اعلام کرده است که اپل برنامه‌ی برای معرفی آخرین دستاورد‌های خود در حوزه‌ی نرم‌افزار یا سخت‌افزار در سه‌ماهه‌ی پایان سال ۲۰۱۷ ندارد. در همین رابطه، اعلام شده است:

- آیا شاهد برگزاری رویداد خبری اپل در ماه اکتبر خواهیم بود؟- کریگ فدریگی: من گمان می‌کنم که برنامه‌ای برای برگزاری مراسم خبری در فصل جاری نداشته باشیم!

علت انتظار علاقه‌مندان برای برگزاری رویداد خبری در ماه اکتبر، بدین خاطر بود که کوپرتینونشین‏‌ها در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶، رویداد خبری را با محوریت معرفی جدیدترین مک‌بوک‎های خود یعنی سری مک‌بوک پرو با تاچ‌ بار برگزار کردند. به همین جهت، برخی انتظار داشتند که امسال نیز مراسم خبری با محوریت جدیدترین محصولات مک اپل در ماه اکتبر برگزار شود. البته باید خاطرنشان کرد که هیچ نشانه‌ای از مراسم خبری اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نبود و حتی گمانه‌زنی‌ نیز در رابطه با مک‌بوک‌های جدید اپل وجود نداشت.

اپل در ماه ژوئن، مک‌‌ها و آیپد‌ها را با محصولات جدید به‌روز کرده است؛ به همین جهت، آخرین سه‌ماهه‌ی امسال خبری از مک‌بوک یا تبلت‌ آیپد جدید نخواهد بود. البته اپل در نظر دارد بلندگوی هوشمند هوم‌پاد و آی‌مک پرو را اواخر امسال ارائه دهد و جزئیات بیشتری از این محصولات در ماه دسامبر در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

با توجه به صحبت‌های اخیر کریگ فدریگی، به‌ نظر نمی‌رسد که کوپرتینویی‌‏ها به منظور عرضه‌ی بلندگوی هوشمند هوم‌پاد و رایانه‌ی رومیزی آی‌مک پرو، رویداد خبری برگزار کنند؛ زیرا این دو محصول پیش‌تر در کنفرانس توسعه‎دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن رونمایی شدند.

به جای برگزاری یک رویداد خبری مجزا، انتظار داریم جزئیات بیشتری از هر دو محصول یعنی بلندگوی هوم‌پاد و رایانه رومیزی آی‌مک پرو در وب‌سایت رسمی اپل ارائه شود؛ به همین جهت، دیگر شاهد برگزاری مراسم خبری خاصی در سال ۲۰۱۷ نخواهیم بود. با اینکه بلندگوی هوشمند هوم‌پاد و رایانه‌ی رومیزی آی‌مک پرو در ماه دسامبر ارائه خواهد شد؛ هنوز زمان دقیقی برای ارائه جزئیات بیشتر از این محصولات و عرضه آن‌ها به بازار اعلام نشده است.

بلندگوی هوشمند هوم‌پاد اپل، برچسب قیمتی ۳۴۹ دلاری دارد و در دو رنگ سفید و خاکستری در دسترس قرار خواهد گرفت. این بلندگوی هوشمند به دستیار صوتی اختصاصی اپل یعنی سیری مجهز شده است و تراشه A8، قلب تپنده‌ی آن است. در کنار پخش موسیقی، هوم‌پاد اپل می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد؛ به‌عنوان مثال، می‌توانید وضعیت آب‌وهوا، ترافیک و کارهای روزانه خود را از آن بپرسید.

آی‌مک پرو جدید اپل از نمایشگر ۲۷ اینچی 5K بهره می‌گیرد که فناوری تصویر HDR برای آن در نظر گرفته شده است. آی‌مک پرو جدید اپل به پردازنده ۱۸ هسته‌ای زئون اینتل و GPU ساخت AMD Radeon Vega مجهز شده است. این مدل، با قیمت ۴۹۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد و سیستم‎عامل macOS High Sierra روی آن نصب شده است.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات