سومین دوره‌ مسابقات کدکاپ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرحله‌ی پایانی مسابقات کدکاپ روز گذشته و با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.
تبلیغات

مرحله‌ی پایانی سومین دوره‌ی مسابقات برنامه‌نویسی کدکاپ, ۲۷ و ۲۸ مهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. کدکاپ یک مسابقه‌ی برنامه‌نویسی کاملا آزاد است که گروه‌های سنی مختلف بدون محدودیت خاصی امکان شرکت در آن دارند؛ در سومین دوره‌‌ی این مسابقات, همانند گذشته شاهد حضور دانش‌آموزان و دانشجویان از گروه‌های سنی مختلف بودیم. مسئولان برگزاری این مسابقات معتقدند که هدف از کدکاپ صرفا یک رقابت نیست و ترویج دانش برنامه‌نویسی در بین اقشار مختلف و ارتباط با صنعت نیز به‌عنوان دیگر اهداف این مسابقات از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

کدکاپ ۹۶

بخش اصلی کدکاپ امسال را همانند سال‌های گذشته، مسابقات الگوریتم تشکیل می‌داد؛ با این وجود شاهد برگزاری مسابقات جانبی تکنولوژی با محوریت PHP، جنگو و FrontEnd به‌صورت آنلاین نیز در این دوره از کدکاپ بودیم. کدکاپ با سه هدف یادگیری، تمرین و رقابت کار خود را از اول مهرماه و با مسابقات دست‌گرمی بین ۱۸۵۰ نفر آغاز کرد. مسابقات مرحله‌ی مقدماتی و انتخابی در روزهای ۱۱ و ۱۴ مهر برگزار شدند؛ این سه مرحله به‌صورت آنلاین برگزار شدند و ۱۰۰ تیم برتر به مرحله‌ی نهایی راه یافتند.

کدکاپ ۹۶

مرحله‌ی نهایی کدکاپ با حضور ۱۰۰ تیم دو نفره، پنج‌شنبه و جمعه‌ی هفته‌ی گذشته در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. نفرات برتر این مسابقات علاوه بر دریافت جایزه‌‌ از سوی حامی این مسابقات، برای همکاری به شرکت‌های مختلف حوزه‌ی آی‌تی معرفی می‌شوند؛ به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۸ و ۶ ربع سکه‌ی بهار آزادی از سوی اسنپ اعطا شد.

کدکاپ ۹۶

همانطور که پیش از این بیان شد، تمرکز اصلی سه دوره‌‌‌ی پیشین کدکاپ بر رقابت در بخش الگوریتم بوده است، با این حال محمد باقر تبریزی، مسئول اجرایی این مسابقات، در پاسخ به سؤالی در مورد آینده‌ی این مسابقات به خبرنگار زومیت گفت:

دو سال اول مسابقات تنها با محوریت الگوریتم برگزار شد و امسال اولین سالی است که بخش فناوری هم به مسابقات افزوده شده است؛ با این حال ما به دلیل نیاز بیشتر شرکت‌ها به بخش فناوری، علاقه‌مند به تمرکز بیشتر روی بخش مسابقات تکنولوژی در سال‌های آینده هستیم.

تمامی مراحل این مسابقات با استفاده از سامانه‌ی مهارت‌سنجی برنامه‌نویسی Quera برگزار شد. این سامانه‌ی آنلاین با تصحیح پاسخ‌ سؤال‌های خواسته‌شده از شرکت‌کنندگان، به هر یک از آن‌ها نمره‌‌‌ی خاصی می‌دهد. بد نیست بدانید که این سامانه برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات به سیستم تشخیص تقلب نیز مجهز شده است.

کدکاپ ۹۶

سومین دوره‌ی مسابقات کدکاپ با همت مرکز نوآوری‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف و استارتاپ Quera دیروز به ایستگاه پایانی خود رسید، مسابقاتی که علاوه بر حاکم بودن جوی رقابتی بر آن، محلی برای یادگیری و روبه‌رو شدن با چالش‌های ساده و دشوار محسوب می‌شد. گرد هم آوردن نوجوانان و جوانان باانگیزه‌‌ای که به اندازه‌ی توان خود برای فراگیری دانش برنامه‌نویسی تلاش می‌کنند، یکی از دستاوردهای مهم کدکاپ به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات