توقف تولید محصولات نیسان در ژاپن به دلیل اشتباه در ارزیابی کیفی خودروها

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان اعلام کرد به دلیل مشکلات ایجادشده در بخش کنترل کیفی خطوط تولید ۶ کارخانه این شرکت در ژاپن و توقف شماره‌گذاری این خودروها توسط دولت ژاپن، تولید محصولات خود در این کشور را متوقف می‌کند.
تبلیغات

به دنبال انتشار خبر توقف شماره‌گذاری خودروهای نیسان ساخت ژاپن در این کشور، نیسان اعلام کرد که تمام کارخانه‌های تولیدی خودروهای این شرکت در ژاپن به‌واسطه‌ی گستردگی رسوایی پیش‌آمده، به حالت تعلیق در خواهند آمد تا مشکل بررسی و مرتفع شود.

هیروتو سایکاوا، مدیر اجرایی نیسان، اعلام کرد پس از گزارش شرکت بازرسی و ایمنی مستقل ژاپن درباره عدم احراز صلاحیت تکنسین‌های نیسان در بخش کنترل کیفی خطوط تولیدی این شرکت در ۶ کارخانه‌ی ژاپن در شهرهای اوپاما، توچیگی و کیوشو، این ۶ کارخانه نیسان مستقر در ژاپن به مدت ۲ هفته فعالیت خود را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

وزارت راه و شهرسازی ژاپن پس از مطلع شدن و پی بردن به عدم صلاحیت نفرات کنترل کیفی کارخانه‌های نیسان در شهریورماه سال جاری، شماره‌گذاری تمام محصولات این شرکت معتبر خودروسازی جهان را به حالت تعلیق در آورده است.

nissan

نیسان اعلام کرده است که تمام خودروهایی که شماره‌گذاری نشدند، از طریق شبکه‌ی توزیع‌کنندگان رسمی خود فراخوان داده است و مجددا تحت بررسی کیفی قرار خواهد داد. به گفته این شرکت، حدود ۳۴ هزار دستگاه خودرو در بازه ۲۷ شهریور تا ۲۵ مهر سال جاری توسط خطوط تولید این شرکت در ۶ کارخانه مذکور روانه بازار شده است. همچنین نیسان اعلام کرده است خودروهایی را که موفق به شماره‌گذاری شده‌اند، به درخواست مالکان مورد ارزیابی فنی مجدد قرار خواهد داد.

نیسان در بیانه‌ای خود اعلام کرد:

متخصصین ما در تلاش هستند مشکل را پیدا کنند و تدابیری اندیشیده شود تا از وقوع مجدد آن، به‌خصوص در دیگر کارخانه‌های این شرکت در سرتاسر جهان جلوگیری شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات