توسعه فرایند ساخت هشت نانومتری سامسونگ به اتمام رسید

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ روند توسعه‌ی فرایند ۸ نانومتری خود را با وعده‌ی بهبود عملکرد و بهره‌وری تراشه‌ها به اتمام رساند.
تبلیغات

سامسونگ اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که فرایند ساخت ۸ نانومتری را نیز به نقشه‌ی راه خود اضافه خواهد کرد. گفته می‌شود فرایند ساخت جدید سامسونگ نسبت به فناوری کنونی، عملکرد بهبود‌یافته، مقیاس‌پذیری و بهره‌وری مصرف انرژی بهتری به ارمغان خواهد آورد. روز گذشته تأیید شد که روند توسعه‌ی فرایند ساخت ۸ نانومتری کره‌ای‌ها به اتمام رسیده است.

سامسونگ اعلام کرد که توسعه‌ی فرایند ۸ نانومتری خود را بر اساس پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری نسل دومی به پایان رسانده است. این فرایند با توان‌ِ پایین در نوع خود نخستین نمونه‌ای محسوب می‌شود که با ابزار Extreme UltraViolet در فرایند منطق خود همراه است؛ ابزاری که در نقشه‌ی راه سامسونگ معرفی خواهد شد.

فرایند ۸ نانومتری سامسونگ در عین این‌که مساحت تراشه را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد، بازده آن را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. این فرایند برای پردازنده‌های قدرتمندی مناسب است که در سرورها و معدن‌کاوی مجازی ارزها به‌ کار می‌روند.

لی سنگ هیون، یکی از اعضای تیم بازاریابی واحد تولید تراشه‌ی سامسونگ، می‌گوید:

ما بر اساس تجربه‌ی موفق خود از تولید انبوه تراشه‌های ۱۰ نانومتری، فرایند ساخت تراشه‌های ۸ نانومتری را برای مرتفع‌ ساختن نیاز بازارهای مختلف آماده کرده‌ایم.

سامسونگ تأیید کرده است که برای توسعه‌ی فرایند ۸ نانومتری با کوالکام همکاری می‌کند. این دو شرکت پیش‌تر نیز در توسعه‌ی فرایند‌های ۱۴ و ۱۰ نانومتری سامسونگ با یکدیگر همکاری داشته‌اند. کوالکام معتقد است از آن‌جایی که فرایند ساخت ۸ نانومتری سامسونگ بر اساس فرایند ۱۰ نانومتری آن است، روند تولید تراشه‌ها سرعت خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ در برخی از تراشه‌های خود که در اوایل سال آینده‌ی میلادی از راه خواهند رسید، از فرایند ۸ نانومتری استفاده خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات