اولین تیزر رسمی از پورشه پانامرا اسپرت توریسمو هیبرید

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت پورشه با انتشار ویدیویی، از مدل پانامرا توربو اس E-HYBRID اسپرت توریسمو رونمایی کرد.
تبلیغات

پورشه به‌زودی مدل استیشن واگن پانامرا را که اسپرت توریسمو نام دارد با پیشرانه‌ی هیبریدی و با نام E-Hybrid روانه‌ی بازار خواهد کرد. این خودرو در بازار ایالات متحده، ۱۸۸ هزار و ۴۰۰ دلار و در بازار داخلی آلمان، ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ یورو قیمت خواهد داشت. چنین مبلغی برای یک خودروی استیشن واگن بهای گزافی است؛ اما این خودرو تنها یک وسیله‌ی عادی برای جابجایی اعضای خانواده نیست بلکه چیزی فراتر از آن است. برای درک بهتر این موضوع باید به مشخصات این خودرو دقت کنید، قدرت پیشرانه‌ی هیبریدی این مدل از پانامرا ۶۸۰ اسب بخار است و گشتاور تولیدی آن به ۸۵۰ نیوتون متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل تنها ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است. 

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو

با وجود چنین توانایی‌هایی، این خودرو کاربری خوبی دارد؛ به‌طوری که فضای صندوق بار آن ۴۲۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقبی به ۱۲۹۵ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. صندلی‌های عقبی دارای چیدمان ۴۰:۲۰:۴۰ هستند و می‌توان بسته به نوع نیاز، آن‌ها را در اشکال مختلفی تا کرد. یکی از دیگر نقاط قوت این خودرو این است که می‌تواند تنها با اتکا به نیروی برق تا شعاع ۴۹ کیلومتر حرکت کند و در حالت تمام برقی، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز دارد. در حالت هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی پانامرا اسپرت توریسمو تنها ۳ لیتر در هر صد کیلومتر است که چنین عددی برای یک پیشرانه‌ی V8 توربو با حجم ۴ لیتر در یک کلام فوق‌العاده است؛ به‌خصوص وقتی بدانید وزن این خودرو ۲۳۲۵ کیلوگرم است. 

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو

پانامرا توربو اس E-Hybrid یکی از جدیدترین محصولات پورشه است که از نیروی برق در حرکت آن‌ها استفاده می‌شود. پرچم‌دار این خودروها، Mision E خواهد بود که تا چند سال دیگر وارد بازار می‌شود و بسیاری از فناوری‌های پیشرفته‌ی موجود در مدل مفهومی خود را به خیابان‌ها خواهد آورد. 

این خودروساز اشتوتگارتی برنامه‌ی وسیعی برای تولید خودروهای دوستدار محیط زیست دارد و به گفته‌ی اولیور بلوم (مدیر اجرایی پورشه)، در راستای همین برنامه این شرکت قصد دارد خودروهای دیزلی را تا سال ۲۰۲۰ از خطوط تولید خود حذف کند. 

در ادامه می‌توانید اولین تیزر رسمی  پورشه پانامرا اس E-Hybrid اسپرت توریسمو را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات