فروش خیره‌کننده‌ی خودروهای برقی در مردادماه

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سپتامبر گذشته، پرفروش‌ترین ماه‌ سال میلادی برای خودروهای برقی بوده است و تویوتا پریوس، همچنان پرتقاضاترین خودروی برقی سال ۲۰۱۷ در سطح جهانی محسوب می‌شود، درحالی‌که بی‌وای‌دی سانگ هم فروش بالایی دارد.
تبلیغات

مردادماه سال جاری، یکی از پرفروش‌ترین ماه‌ها برای خودروهای برقی بود؛ حدود ۱۰۳ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تحویل مشتری شد که نسبت به رکورد مربوط به آذر سال گذشته، حدود هزار دستگاه تفاوت دارد.

خودرو برقی

فروش جهانی خودروهای برقی در این ماه، نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است؛ با در نظر گرفتن فروش خوب خودروهای برقی در پائیز، احتمالا شهریو ماه، فروش زیادی با خود به همراه آورده است. علاوه بر این، فروش کلی خودروهای برقی از اول سال ۲۰۱۷ تا به امروز، با ۴۷ درصد افزایش به حدود ۶۵۱ هزار دستگاه رسیده است.

در هشت ماه‌ گذشته سال ۲۰۱۷، پرفروش‌ترین خودروی برقی با ۳۵ هزار دستگاه تحویل داده شده، تویوتا پریوس بوده است. این فروش بالا، با وجود آمار محلی و البته در دسترس نبودن آن در تمام این هشت ماه در تمام مناطق (پریوس، از ماه دوم سال ۲۰۱۷ در ژاپن در دسترس قرار گرفت) به دست آمده است.

خودروی الکتریکی سانگ، محصول شرکت چینی بی‌وای‌دی (BYD)، فقط پس از پنج ماه عرضه به بازار، به جایگاه دهم پرفروش‌ترین خودروهای برقی دنیا دست یافته است. رقابت فروش شرکت‌های خودروسازی، در ماه مرداد فشرده‌تر شده است. شرکت تسلا با فروش بیش از ۵۰ هزار دستگاه در جایگاه اول ایستاده است، بی وای دی با اختلاف فقط ۲ هزار دستگاه در جایگاه دوم است و بی‌ام‌و با فروش ۵۵ هزار و ۶۸۳ دستگاه، به جایگاه سوم سقوط کرده است.

خودرو برقی

تا بحال شاهد چنین رقابت نزدیکی در پایان سال میلادی نبوده‌ایم. احتمالاً فروش تسلا در شهریورماه نیز همچنان بیشتر از بی وای دی خواهد بود. با عرضه‌ی تمام موجودی مدل 3 تسلا در پایان سال و برنامه‌ی مدیران بی‌وای‌دی مبنی بر فروش بیش از ۶۰ هزار دستگاه در چهار ماه آخر سال جاری میلادی، احتمال رسیدن شرکت چینی به مقام پرفروش‌ترین شرکت خودروهای برقی سال ۲۰۱۷، دور از انتظار نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات