گوگل منظومه‌ی شمسی را هم به گوگل مپ اضافه کرد

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بعد از اقیانوس‌ها و آتش‌فشان‌ها اکنون به سراغ فضا رفته و نقشه‌ها و تصاویر منظومه‌ی شمسی را به گوگل مپس اضافه کرده است.
تبلیغات

هرچند هنوز زمانی بسیار طولانی تا مرسوم‌شدن سفر به فضا و گشت‌وگذار در آن باقی است؛ اما این موضوع بدین معنی نیست که نمی‌توانیم وانمود کنیم فضانوردی کاری عادی است. نقشه‌های گوگل در ابتدا برای سطح زمین طراحی شدند و سپس به عمق اقیانوس‌ها و آتش‌فشان‌ها راه پیدا کردند و حال از جو خارج شده‌اند. گوگل به‌تازگی منظومه‌ی شمسی، ستاره‌ها و سیاره‌های آن را به نقشه‌های خود اضافه کرده است تا رویاپردازی خود در خصوص فضا را تمام کنید و به‌صورت تصویری با آن مواجه شوید.

نقشه‌ها برای مسیریابی هستند و همین تعریف سنتی آن‌ها باعث شده است تا به امروز محدود به سطح زمین بمانند. شما معمولا به فضا سفر نمی‌کنید؛ حداقل فعلا این‌چنین است؛ اما نقشه‌های گوگل کاربردشان را از این محدوده فراتر برده‌اند و به ابزاری برای جستجو، یادگیری و سفرهای علمی مجازی بدل شده‌اند.

با به‌کارگیری گنجینه‌ی اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط ناسا، آژانس فضایی آمریکا و آژانس فضایی اروپا ESA در طول سالیان متمادی به همراه اطلاعات حاصل از مأموریت‌ها و فضانوردی‌های اخیر، مخصوصا سفر اخیر فضاپیمای کاسینی Cassini، گوگل همسایه‌های سنگی و گازی جدیدی را به فهرست مکان‌هایی که ممکن است بخواهید به آنجا سفر کنید اضافه کرده است. روی کاغذ ۱۲ دنیای متفاوت در نقشه‌های گوگل ترسیم شده است. می‌توانید یکی را از فهرست انتخاب کنید یا به‌طرز جالبی آن‌قدر زوم بک کنید تا این‌ کار شما را از جو خارج کند.

می‌توانید سفر بی‌خطری به انسلادوس داشته باشید و از دشت‌های پوشیده از یخ آن دیدن کنید. در ابرهای ضخیم تیتان غوطه‌ور شوید و سری به زهره و پلوتون بزنید. کهکشان، دست کم روی کاغذ، زیر انگشتان شماست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات