افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه‌ی باتری‌ لیتیوم-یون در اروپا

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید باتری‌های لیتیوم-یون برای خودروهای الکتریکی در اروپا، توسط شرکت ال‌جی کمیکال در سال ۲۰۱۸ افتتاح می‌شود.
تبلیغات

به‌منظور پاسخ به افزایش تقاضای خودروهای برقی، شرکت ال‌جی کمیکال، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید باتری‌ لیتیوم-یون اروپا را در سال آینده‌ی میلادی افتتاح خواهد کرد.بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این کارخانه در بخش جنوبی کشور لهستان و نزدیک شهر وروتسواف، با سرمایه‌گذاری ۱.۶۳ میلیارد دلاری این شرکت از کره‌ی جنوبی، ساخته شده است. بر اساس بیانیه‌ی ال‌جی کمیکال که هفته‌ی پیش منتشر شد، این کارخانه ظرفیت تولید پک باتری برای هزار دستگاه خودروی برقی برای محصولات شرکت‌های مختلف خودروسازی خواهد داشت.

لیتیوم-یون LG

چنگ‌-بوم کانگ، قائم مقام این شرکت گفت:

 ال‌جی کمیکال به دلیل ماهیت رقابتی لهستان برای تولید باتری، این کشور را برای ساخت کارخانه انتخاب کرده است تا نیازهای متقاضیان اروپایی و شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی را برطرف سازد.

 مواد خام مورد نیاز این کارخانه همچون لیتیوم، از آسیا به لهستان وارد خواهد شد. اما هدف نهایی مدیران ال‌جی کمیکال، استفاده از منابع تأمین‌کننده‌های لهستان است. با اینکه این کارخانه، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی ساخت باتری‌ لیتیوم-یون در اروپا خواهد بود؛ اما در مقایسه با کارخانه‌ی گیگافکتوری تسلا، مقیاس بسیار کمتری دارد. در واقع بر اساس تخمین تحلیل‌گران رویترز، این کارخانه در مقایسه با گیگافکتوری، فقط ظرفیت تولید ۱۰ درصد آن را خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات