واتساپ گزارش زنده‌ی موقعیت مکانی را اضافه کرد

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از پیام‌رسان‌هایی مانند فیسبوک و تلگرام، واتساپ هم به قابلیت اشتراک‌گذاری لایو لوکیشن مجهز می‌شود.
تبلیغات

در بین تمام اپلیکیشن‌های متعلق به فیسبوک، واتساپ مشخصا سریع‌ترین آن‌ها در دریافت قابلیت‌های جدید و رقابت با سایرین نیست؛ اما همچنان هرازچندگاهی قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود و امروز نوبت لایو لوکیشن است.

این قابلیت پیش‌تر در نقشه‌های گوگل و پیام‌رسان فیسبوک مشاهده شده است که البته ارائه‌ی آن در ماه مارس صورت گرفت. با گذشت هفت ماه، سرانجام این ویژگی به واتساپ نیز راه یافته است.

لایو لوکیشن واتس‌اپ

در هفته‌های آتی این به‌روزرسانی برای نسخه‌های iOS و اندروید این پیام‌رسان منتشر خواهد شد. لایو لوکیشن یا انتشار زنده‌ی موقعیت مکانی، ویژگی کدگذاری شده‌ای است که به واسطه‌ی آن می‌توانید گزارش زنده‌ی محل حضورتان را با شخص خاصی برای مدت تعیین‌شده‌ای به اشتراک بگذارید. همچنین این گزارش زنده هر زمان که بخواهید قابل توقف است.

برای این کار، یک صفحه‌ی گفتگوی شخصی یا گروهی را باز کنید. دکمه‌ی گیره‌مانند Attach را بزنید و Location را لمس کنید. گزینه‌ی Share Live Location را انتخاب کنید و تعیین کنید که این گزارش برای چه مدت ارائه شود و سپس send را بزنید.

اگر این کار را در یک گروه انجام می‌دهید، باید بدانید که گزارش زنده‌ی موقعیت جغرافیایی شما برای تمامی اعضای آن گروه قابل مشاهده خواهد بود. همچنین اگر بیش از یک کاربر در گروه اقدام به انتشار موقعیت جغرافیایی کند، جزئیات مکانی همه‌ی آن‌ها برای راحتی بیشتر روی یک نقشه به نمایش در خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات