عمر باتری سرفیس بوک 2 تا ۷۰ درصد بیش از مک بوک پرو ۲۰۱۷ است

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت روز گذشته سرفیس بوک ۲ را پس از گذشت دو سال از رونمایی نسل اول و با تغییرات و قابلیت‌های جالب توجهی معرفی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت شب گذشته نسل جدید محصول خود را با عنوان سرفیس بوک ۲ در کنار قلم جدید و به همراه نسل جدید سرفیس ماوس رونمایی کرد. مایکروسافت دو سال پیش اولین نسل از سرفیس بوک را رونمایی کرده بود.

سرفیس بوک ۲ بیشتر ظاهری شبیه به لپ‌تاپ‌های معمولی دارد تا اینکه شبیه به تبلت‌های هیبریدی نظیر سرفیس پرو باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که سرفیس بوک ۲ نیز از وجود قابلیت هیبریدی و امکان تبدیل شدن به تبلت از طریق جدا شدن نمایشگر و اتصال به بدنه‌ی اصلی به‌صورت برعکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سرفیس بوک ۲ از مشخصات سخت‌افزاری نظیر پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل در کنار تراشه‌ی گرافیکی GeForce GTX 1060 انویدیا در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری با عمر ۱۷ ساعته بهره می‌برد.

ردموندی‌ها مدعی شده‌اند که قابلیت‌های سخت‌افزاری سرفیس بوک ۲ آن را بسیار برتر از مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ قرار می‌دهد؛ به‌طوری که مایکروسافت سرفیس بوک ۲ را تا پنج برابر قدرتمندتر از نسل اول سرفیس بوک اعلام کرده است. همچنین به ادعای ردموندی‌ها، سرفیس بوک ۲ تا دو برابر قدرت بیشتری در مقایسه با لپ‌تاپ جدید اپل دارد.

مایکروسافت اعلام کرده که عمر باتری سرفیس بوک ۲ در مقایسه با مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰ درصد بهتر است. مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ قادر است با یکبار شارژ تا ۱۰ ساعت بدون نیاز به اتصال منبع تغذیه کار کند. یکی دیگر از مواردی که مایکروسافت به‌عنوان برتری محصول خود در مقایسه با مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ می‌داند، تعداد بیشتر پیکسل‌هایی است که نمایشگر این محصول از آن بهره می‌برد. نسخه‌ی ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۲ مایکروسافت از رزولوشن ۳۲۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم ۲۶۷ پیکسل‌ بر اینچ را نتیجه می‌دهد؛ حال آنکه نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک بوک پرو ۲۰۱۷ از رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی بهره می‌برد که تراکم پیکسلی ۲۲۰ پیکسل‌ بر اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اما با وجود تمام برتری‌های مورد ادعای مایکروسافت در مورد ویژگی‌های سرفیس بوک ۲ در مقایسه با مک‌بوک پرو ۲۰۱۷، محصول جدید ضعف‌هایی نیز دارد که بارز‌ترین آن عدم بهره‌گیری از پورت تاندربولت ۳ است که به‌مراتب نرخ انتقال بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که چنین درگاهی نمی‌تواند یک گزینه‌ی ضروری برای استفاده توسط طیف گسترده‌ای از کاربران باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات