فراخوان بیش از یک میلیون خودروی مرسدس بنز در سراسر جهان

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت دایملر اعلام کرد که بیش از یک میلیون خودروی مرسدس بنز برای تعمیر سیستم کیسه هوا فرا خوانده شده‌اند.
تبلیغات

شرکت آلمانی دایملر (Daimler AG) روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از یک میلیون خودروی مرسدس بنز و خودروهای شاسی‌بلند چهارچرخ محرک اسپرت (SUV) را فرا می‌خواند تا بتوانند ایرادهای بالقوه‌ی ناخواسته در سیستم کیسه‌‌ی هوا را برطرف کنند. این فراخوان ایمنی شامل ۴۹۵ هزار خودرو در ایالات متحده‌ی آمریکا، ۴۰۰ هزار خودرو در بریتانیا، ۷۶ هزار خودرو در کانادا و چند صد هزار خودرو در آلمان می‌شود. این خودروساز آلمانی امکان رسیدگی فوری به مجموعه‌ای از خودروهای کل دنیا را نخواهد داشت.

مرسدس بنز ای کلاس

با توجه به قرارگیری ماژول ایربگ روی غربیلک فرمان و گردش فرمان به چپ و راست باید اتصالی مطمئن بین غربیلک فرمان و دسته‌ی راهنما به وجود آید که این عمل با وجود قطعه‌ای به نام فنر ساعتی میسر می‌شود. فنر ساعتی از جمله‌ی قطعاتی است که معمولا در سیستم ایربگ معیوب می‌شود.

شرکت دایملر اظهار داشت که این فراخوانی به دلیل ایجاد یک تخلیه‌ی الکترواستاتیک همراه با شکسته‌ شدن فنر ساعتی و نداشتن اتصال بدنه‌ی کافی در اجزای فرمان رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به باز شدن و استقرار ناخواسته‌ی کیسه‌ی هوا در مقابل راننده در خودروها شود. نمایندگی‌های مجاز دایملر برای تعمیر، اتصال بدنه‌ی جدیدی به اجزای فرمان اضافه می‌کنند.

سخنگوی شرکت مرسدس بنز در ایالات متحده گفت:

موارد انگشت‌شماری گزارش شده است که رانندگان دچار خراش‌های جزئی یا کبودی ناشی از مشکل ایمنی کیسه هوا شده‌اند و این موارد را اعلام کرده‌اند. هیچ‌گونه مرگ‌ومیری گزارش نشده است و این مسئله به فراخوان بزرگ سیستم بادکننده ایربگ تاکاتا (Takata) در سراسر جهان مربوط نیست.

فراخوان دایملر برخی از مدل‌های مرسدس بنز کلاس A ،B ،C و E و خودروهای CLA ،GLA و GLC را که در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تحویل داده شده‌اند، پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات