کانن G1 X Mark III معرفی شد؛ اولین دوربین سری پاورشات مجهز به سنسور APS-C

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کانن به‌تازگی از نسل جدید دوربین G1 X رونمایی کرده است که از سنسور بزرگ APS-C بهره می‌برد.
تبلیغات

دوربین کانن G1 X با ابعاد کوچک و قابلیت حمل بالای خود، کاربران خانگی و عکاسانی که همواره در سفر هستند هدف قرار داده است. اما بزرگ‌ترین مشکل نسل‌های پیشین این دوربین، سنسور کوچک و در نتیجه عدم توانایی رقابت با دوربین‌های حرفه‌ای بود. به‌تازگی کانن (Canon) نسل سوم این دوربین کامپکت را رونمایی کرده است که اکنون سنسور APS-C را به همراه دارد؛ بدین ترتیب G1 X Mark III از بزرگ‌ترین سنسور به‌کاررفته در سری دوربین‌های کامپکت غول صنعت دوربین‌های عکاسی بهره می‌برد.

کانن Canon G1 X Mark III

کانن G1 X Mark III به سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C از نوع CMOS مجهز شده است که در کنار تجهز به سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel، بازه‌ی ایزوی ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ را نیز به ارمغان می‌‌آورد. بدین ترتیب نسل سوم دوربین کامپکت G1 X اولین نمونه‌ی مجهز به سنسوری با ابعاد بالا و سیستم فوکوس خودکار در سبد محصولات کانن است. روابط عمومی کانن در اظهار نظری رسمی در رابطه با قابلیت‌های جدید G1 X Mark III گفت:

سیستم فوکوس Dual Pixel از محبوبیت زیادی بین عکاسان حرفه‌ای برخوردار است که امکان فوکوس سریع و نرم در تمام قاب و عمق میدان فراهم می‌کند. بدین ترتیب کاربران قادر به ثبت تصاویری با ترکیب‌ زیبا از سوژه‌ی خود هستند که در فاصله‌ی زیادی از مرکز قاب قرار دارد.
کانن Canon G1 X Mark III

کانن G1 X Mark III توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۷ فریم بر ثانیه دارد. در صورتی که از فوکوس ثابت بهره ببرید، این میزان به ۹ فریم بر ثانیه افزایش خواهد یافت. لنز ۷۲-۲۴ میلی‌متری با f/2.8-5.6 نیز به‌صورت باندل همراه دوربین عرضه می‌شود. کانن در رابطه با عرضه‌ی دوربین با این لنز گفت:

این لنز به کاربران امکان عکاسی در محیط‌های کم‌نور مانند رستوران‌ها با امکان ایجاد جلوه‌ی زیبای بوکه می‌دهد.
کانن Canon G1 X Mark III

عکاسان قادر به مشاهده و تعقیب قاب خود از طریق منظره‌یاب الکترونیکی و اولد G1 X Mark III با ۲.۳۶ میلیون نقطه در کنار نمایشگر ۳ اینچی ال‌سی‌دی چرخان خواهند بود. نمایشگر لمسی این دوربین امکان انتخاب سوژه یا تغییر آن را می‌دهد. 

کانن Canon G1 X Mark III

از دیگر قابلیت‌های و مشخصات فنی کانن G1 X Mark III می‌توان به مقاومت در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار، فلاش، فیلم‌برداری 1080p با نرخ حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه، لرزشگیر پنج‌محوره‌ی سنسور، وای‌فای، NFC، بلوتوث، امکان تصویربرداری پانوراما با تاب دادن دوربین و ضبط ویدیو‌های تایم‌لپس اشاره کرد.

کانن Canon G1 X Mark III

کانن پاورشات G1 X Mark III از ماه آینده‌ی میلادی و با قیمت ۱۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

در پایان توجه شما را به تیزر رسمی کانن از دوربین پاورشات G1 X Mark III دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات