عملکرد سیستم تعلیق مرسدس بنز در عبور از چاله‌های آسفالت

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم تعلیق نقش مهمی در کاهش ضربه‌های واردشده به خودرو و سرنشینان دارد و تماشای عملکرد آن در عبور از چاله‌های آسفالت، دیدنی است.
تبلیغات

گذر از چاله‌های آسفالت، کابوس هر راننده و خودرویی است. حتی راننده‌‌ی پیکاپ‌های پرقدرت هم از آن‌ها هراس دارند. وارد شدن با سرعت بالا به این چاله‌ها، نتیجه‌ای جز لاستیک‌های پنچر، رینگ‌های خم‌شده و از بین رفتن سیستم تعلیق نخواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع و تماشای گلاویز شدن خودرو با این چاله‌های ترسناک، در حرکت آهسته دیدنی خواهد بود. در ویدئوی منتشر‌شده در کانال یوتیوب Warped Perception، برای نمایش این اتفاق، یک دستگاه مرسدس E320 انتخاب شده است. قبل از اجرای آزمایش، مرسدس نیاز به تعمیرات زیادی داشت؛ به‌خصوص کمک‌فنرهای جلو که کاملا از کار افتاده بودند. پس از نصب کمک‌فنرهای جدید و تمام کاورهای کف خودرو، تست اولیه انجام می‌شود. پس از برطرف‌ کردن مشکل جوش‌ آوردن مرسدس، حذف پنل‌های بدنه‌ی آن شروع می‌شود.

سیستم تعلیق مرسدس

احتمالا همه‌ی ما از روش کار سیستم تعلیق آگاهی داریم؛ ولی تماشای کارکرد آن در اسلوموشن واقعا دیدنی است. در واقع انتظار داشتیم که در اولین برخورد با چاله، ضربه‌ی شدیدتری به خودرو و سرنشینان وارد شود؛ ولی همان‌طور که در تصاویر می‌بینیم، سیستم تعلیق دقیقا همان ضربه‌ی اول را جذب می‌کند. در ادامه‌ی تست عبور از یک چاله‌ی ۲۰ تا ۲۲ سانتی‌متری با سرعت ۳۲ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود. مرسدس به‌خوبی از پس این چاله برمی‌آید؛ اما در ادامه نوبت به پرش این سدان می‌رسد. متأسفانه کف مرسدس مانند شاسی‌بلندهای مسابقه‌ای باجا (Baja) مستحکم نیست و به هنگام فشرده‌ شدن کامل کمک‌فنرها، فشار واردشده به کف خودرو آسیب می‌رساند.

اما پس از این آزمون دشوار، با آسیب ندیدن رادیاتور، باز هم مرسدس وضعیت مناسبی دارد. مسلما پس از تماشای این ویدئو و درک فشاری که به سیستم تعلیق و خودرو در عبور از چاله‌های آسفالت وارد می‌شود، از این پس در جاده‌های ناهموار تخت گاز نمی‌رانیم! در پایان می‌توانید این ویدئوی دیدنی را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات