بازاریابی اینترنتی با کمک سئو

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه هر کسب‌وکاری می‌تواند از بازاریابی اینترنتی استفاده کند. علت جذاب بودن این نوع بازاریابی بیشتر به‌خاطر ارزان و موثر بودن آن است.
تبلیغات

اما به‌راستی بازاریابی اینترنتی چیست؟ و سئو چه نقشی در آن دارد؟ بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین، فرآیندی است که در آن یک برند یا نام تجاری، محصول یا خدمات در فضای اینترنت ترقی داده می‌شود. این نوع بازاریابی شامل بازاریابی ایمیل، مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری و فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق رسانه‌های دیجیتالی است. از سوی دیگر بازاریابی اینترنتی با جنبه‌ها و تکنیک‌های خلاقانه در شبکه جهانی وب در تبلیغات، طراحی، توسعه و فروش ادغام می‌شود. بیش از آن، بازاریابی اینترنتی با تولید و قراردادن تبلیغات در مراحل مختلف، تجربه کاربران یا مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بازاریابی اینترنتی انواع مختلفی دارد، در زیر چند مورد را به‌طور خلاصه توضیح می‌دهم:

  • سئو SEO: روشی طبیعی که با استفاده از اصولی در طراحی، ساخت بک‌لینک و کلمات کلیدی وب‌سایت در موتورهای جستجو رتبه بالاتر و در نتیجه جایگاه نمایش بهتری پیدا می‌کند.
  • بازاریابی موتورهای جستجو: استفاده از تبلیغات پرداختی موتورهای جستجو که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود.
  • بازاریابی شبکه اجتماعی: تبلیغ با استفاده از فضا و ابزار‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، لینکدین یا اینستاگرام.
  • بازاریابی رابطه‌ای: کمک گرفتن از یک وب‌سایت پر‌طرفدار برای ارجاع مشتری یا کاربر.
  • نمایش تبلیغات: نمایش دادن بنرهای تبلیغاتی برای وب‌سایت یا محصولی خاص در وب‌سایت دیگران.
  • بازاریابی ایمیلی: استفاده از ایمیل برای آگاهی دادن از یک برند، محصول یا خدمات.
  • بازاریابی ربایشی: ارائه ارزش به کاربران یا مشتریان به‌صورت رایگان از طریق تولید محتوا؛ مثلا وبلاگ.

 اهمیت سئو در بازاریابی اینترنتی

از میان تکنیک‌های مختلف بازاریابی اینترنتی مهمترین آن سئو است. یک وب‌سایت با کمک سئو است که می‌تواند کالا یا خدمات یک کسب‌وکار را از طریق موتورهای جستجو به مشتریان بالقوه‌اش نمایش دهد. امروز بیشتر مشتریان پیش از خرید، کالا و خدمات مورد نظرشان را در موتورهای جستجویی مانند گوگل جستجو می‌کنند. وب‌سایتی که از اصول و خدمات سئو استفاده کرده است، می‌تواند با به‌دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو، فرصت یافته‌شدن و دیده‌شدن توسط مشتری را می‌یابد. در غیر این صورت یک وب‌سایت در انبوه وب‌سایت‌های موجود در اینترنت غرق می‌شود.

اهمیت و فواید سئو:

  • ارزان بودن: سئو با پیاده سازی اصولی در طراحی وب، ساخت بک لینک‌ها و ایجاد محتوا امکان‌پذیر است و مانند تبلیغات نیاز به پرداخت هزینه‌ایی جداگانه برای نمایش ندارد.
  • پایداری: شبکه‌های اجتماعی همیشه در حال تغییر بوده و کنترل آن به‌دست صاحبان آن است. با سئو می‌توانید جایگاهی پایدار و همیشگی برای دیده شدن توسط کاربران و مشتریان بالقوه در فضای اینترنت بیابید.
  • ترافیک آلی یا ارگانیک: ترافیکی که از طریق موتور‌های جستجو به یک سایت وارد می‌شود حدودا ۶۴ درصد است. از آنجایی که کاربران جستجو و تحقیق خود را از موتورهای جستجو آغاز می‌کنند سازگاری با موتورهای جستجو نیز واجب است.
  • اعتبار: تقریبا ۷۳ درصد کاربران در همان صفحه اول نتایج جستجو کلیک خود را انجام می‌دهند. این به این معناست که اعتبار یافتن نزد موتورهای جستجو اعتماد و اعتبار نزد کاربران را نیز در پی دارد.

از فوائد سئو بسیار می‌توان گفت. اما فکر می‌کنم که همین بودن و دیده شدن از طریق موتورهای جستجو حیاتی‌ترین بخش در حضور آنلاین است که تنها با سئو ممکن می‌شود.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه طراحی، مشاوره و خدمات سئو توانسته‌ایم صاحبان کسب وکار را در استفاده از پتانسیل‌های فضای اینترنت یاری دهیم. دارکوب توانسته است به پشتوانه تجربه‌ای قوی با ارائه راهکارهای بازاریابی دیجیتال و سئو، صاحبان کسب‌وکار و مشتریانشان را به‌راحتی با صرف زمان و هزینه بازاریابی بسیار کم و پربازده به رشد چشمگیری برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه دارکوب می‌توانید به سایت مراجعه کنید.

دپارتمان طراحی سایت دارکوب:

https://sitedar.com/

https://sitedesign.joomir.com/ 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات