ایجاد خطای دید با کاشی‌ کاری مدرن یک شرکت انگلیسی

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کارخانه‌ی کاشی‌سازی انگلیسی کاسا سرامیکا با کاشی‌کاری حرفه‌ای، ‌روی زمین پستی و بلندی موهومی ایجاد می‌کند.
تبلیغات

کاسا سرامیکا، شرکت کارخانه‌ی تولید کاشی و سرامیک کف در انگلستان، اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر خبرساز شده است. آن‌ها با ارائه‌ی طرحی وهم‌آلود با استفاده از ۴۰۰ کاشی کف، خطای دیدی ایجاد کرده‌اند که مردم را از دویدن در راهروی سالن‌ها منع می‌کند.

هرچند شاید دلیلی نداشته باشد کسی بخواهد در راهروی یک نمایشگاه بدود؛ اما به‌هرحال این طرح باعث می‌شود اگر کسی چنین تصمیمی دارد قبل از اقدام با نگاهی به کف راهرو از این کار منصرف شود. با اینکه طراحان انگلیسی به ما اطمینان می‌دهند که این کاشی‌ها کاملا مسطح هستند، وقتی از زوایای خاصی به آن‌ها نگاه کنیم واقعا به نظر می‌رسد که گودال بزرگی در وسط راهرو وجود دارد. جالب‌تر آن‌ که وقتی از سمت مقابل نگاه کنید، آن گودال مانند یک برآمدگی بزرگ به نظر می‌آید. هر دو حالت باعث می‌شوند که بازدیدکنندگان آن محل از حرکت سریع در آن بخش خودداری کنند.

کاسا سرامیکا

تصویر راهروی شگفت‌انگیز اولین بار توسط یکی از کاربران سایت ردیت در فضای اینترنت قرار گرفت و بعد از آن در توییتر دست به دست شد. دانکن کوک، صاحب شرکت انگلیسی کاسا سرامیکا از این فرصت استفاده کرد و تصاویر بیشتری از زوایای مختلف به همراه کلیپ‌هایی از راه رفتن خودش روی راهروی مذکور منتشر کرد.

طراحان کاسا سرامیکا به مجله‌ی اینسایدر گفته‌اند که علاوه بر منع بازدیدکنندگان از دویدن در راهرو، آن‌ها می‌خواستند ورودی وهم‌آلودی بسازند و از این طریق به مردم نشان دهند که کاشی‌ها چه کاربردهایی می‌توانند داشته باشند.

هری مولینو، مسئول فروش کاسا سرامیکا، به مجله‌ی تودی گفت: «ظاهر قضیه کمی خنده‌دار است؛ اما وهم‌آلودی این طرح در عکس‌ها تشدید می‌شود. حقیقت است که این راهرو برای راه رفتن کاملا امن است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات